ضرورت ورود آموزش و پرورش به بحث احیای امر به معروف

10:08 - 01 آبان 1394
کد خبر: ۹۰۲۷۸
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان- مظفر با انتقاد از سیاسی شدن فضای امر به معروف و نهی از منکر،گفت: برای احیای امر به معروف و نهی از منکر باید آموزش‌ها از دوران کودکی آغاز شود.
«حسین مظفر» در گفت‌وگو با در خصوص ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: همچون برخی دیگر از فرایض الهی، امر به معروف و نهی از منکر نیز یک واجب شرعی است،علاوه براین از نظر اخلاقی و ایجاد نشاط در جامعه بسیار مهم است.

وی با انتقاد از فضای حاکم بر امر به معروف و نهی از منکر،اظهار داشت:متاسفانه این فریضه الهی دچار فضای سیاست زده جامعه شده است و برخی برخورد های انفعالی چهره مناسبی از این واجب الهی را ارائه نداده است،در همین راستا غفلت از امر به معروف و نهی از منکر مشکلاتی را در جامعه به همراه خواهد داشت.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی ما شرایط خاصی باید بین افراد حاکم باشد،گفت:نمی توانیم نسبت به هم نوع خود و مسائل و مشکلات جامعه بی تفاوت باشیم و اگر مشکلی در سطح جامعه به وجود بیاد و حل نشود تبعات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

مظفر به احادیث و آیات قرآنی اشاره و تصریح کرد:در احادیث هم آمده است که از اعمال و فتنه ها  بپرهیزید که اگر بیایند همه گریبان گیر آن فتنه ها خواهند شد.

وی در خصوص راهکارهای احیای این واجب فراموش شده،گفت:راهکارهای فراوانی می تواند مطرح شود اما شروع آموزش از سنین کودکی یکی از این روش ها است و وزارت آموزش و پرورش در این زمینه می تواند نقش مهمی را ایفا کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت:کارکرد اصلی امر به معروف و نهی از منکر کارکردی اجتماعی است به همین منظور تعلیم و تربیت برخورد اغنایی بسیار مهم است.  



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *