وقتی ابن زیاد مدعیان مسلمانی را فریب داد

11:45 - 29 مهر 1394
کد خبر: ۹۰۰۸۶
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان - نهمین قسمت مجموعه «حسین سیدالشهداء(ع)» با موضوع توطئه ابن زیاد برای تنها گذاشتن امام حسین(ع) در واقعه کربلا، پنجشنبه 30 مهرماه از شبکه افق پخش می شود.
وقتی ابن زیاد مدعیان مسلمانی را فریب داد
به، نهمین قسمت از مجموعه «حسین سیدالشهداء(ع)» پنجشنبه این هفته به روی آنتن شبکه افق می رود.
 
در این قسمت و طی گفت وگو با کارشناسان برجسته ای همچون حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی، حجت الاسلام پناهیان، احمد عبدالحسن ماجد پژوهشگر و استاد دانشگاه، محمد حسین رجبی مورخ و پژوهشگر اسلامی، لزلی هزلتون اسلام شناس یهودی و نویسنده کتاب «مسلمانان نخستین» و حجت الاسلام والمسلمین جاودان پژوهشگر و استاد اخلاق حوزه علمیه به توطئه ابن زیاد و زمینه های روی گرداندن مردم کوفه از امام حسین(ع) پرداخته می شود.
 
کوفیان با وجود اینکه بیش از 18 هزار نامه به امام حسین(ع) نوشته و او را برای حضور در شهر خود دعوت کرده بودند، به امام و فرستاده او، مسلم بن عقیل خیانت کرده و به ابن زیاد پیوستند.
 
ابن زیاد هم که مردم کوفه را خوب می شناخت از در نیرنگ و فریب وارد شد و برخی را به وسیله زور و برخی را به واسطه مادیات فریب داد و سپاهی عظیم برای مقابله با لشکر کوچک امام حسین(ع) روانه کارزار کربلا کرد.
 
نهمین قسمت مجموعه «حسین سیدالشهداء(ع)» پنجشنبه 30 مهرماه ساعت 18.30 از شبکه افق پخش می شود و تکرار آن هم ساعت 23.30 به روی آنتن می رود.
 
همچنین بازپخش این برنامه برای ساعت های 8 و 13 روز جمعه در نظر گرفته شده است.
 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *