اقدام بی سر و صدای ایران و تصاویر جدید از سردار سلیمانی

9:27 - 29 مهر 1394
کد خبر: ۹۰۰۱۰
خبرگزاری میزان - «... این درحالی است که طی چند روز گذشته برخی رسانه های ایرانی و سوری، تصاویری را از سردار قاسم سلیمانی منتشر کرده اند که ظاهرا در سوریه گرفته شده است».
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از جام نیوز، بی بی سی انگلیسی (BBC) طی گزارشی زیر عنوان "ایران بی سر و صدا حضور خود در سوریه را عمیق تر کرده است" به افزایش نقش ایران در جنگ سوریه و تلاش تهران برای زمین گیر کردن تروریست ها در حلب پرداخته است.

در ابتدای این مطلب می خوانیم: تهاجم جدیدی که توسط نیروهای ارتش سوریه در جنوب حلب انجام شد نشان داد که نقش ایران در جنگ سوریه درحال افزایش است. چند هفته پیش از آغاز این حمله، گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه صدها نظامی ایرانی وارد سوریه شده اند تا آماده سازی لازم جهت حمله قریب الوقوع به مناطق تحت کنترل شورشیان انجام پذیرد.

بی بی سی ضمن بیان اینکه "ایران، کشته شدن [شهادت] چهار فرمانده عالی رتبه سپاه پاسداران در سوریه را تایید کرده است" نوشت: دست کم یکی از آنان یعنی سردار حسین همدانی –عالی رتبه ترین فرمانده نظامی ایرانی که تاکنون در جنگ سوریه کشته شده– جان خود را در نزدیکی حلب از دست داده است.

در ادامه این گزارش آمده است: طبق نقل رسانه های ایران، طی سه سال گذشته، 18 فرمانده عالی رتبه سپاه پاسداران در سوریه کشته شده اند اما کشته شدن چهار تن از آنان ظرف مدت یک هفته، نشان می دهد که ایران احتمالا نقش خود در جنگ سوریه را نسبت به آنچه در قبل بوده، افزایش داده است.

بی بی سی افزود: این درحالی است که طی چند روز گذشته برخی رسانه های ایرانی و سوری، تصاویری را از سردار قاسم سلیمانی منتشر کرده اند که ظاهرا در سوریه گرفته شده است.

گفتنی است، پایگاه خبری فاکس نیوز آمریکا (Fox News) نیز اخیرا با انتشار گزارشی به حضور سردار سلیمانی در سوریه پرداخته است.

در این گزارش آمده است: بر اساس تصاویری که در رسانه های اجتماعی منتشر شده است، "ژنرال سلیمانی" فرمانده ارشد نظامی ایران در سوریه در حال سخنرانی برای افسران نظامی ایران و نیروهای حزب الله لبنان رویت شده است.

در این گزارش به تصاویری استناد شده است که پیش از این نیز توسط پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی گاردین (Guardian)، پایگاه آمریکایی "باز فید" (Buzz Feed) و ... منتشر شده است.

 

گاردین با انتشار تصاویر فوق نوشت: تصاویر ژنرال سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در حال سخنرانی میان مبارزان سوری، این برداشت را تقویت می کند که مرحله جدیدی از حضور جدی تر ایران در سوریه در حال آغاز است.

پایگاه آمریکایی "بازفید" (Buzz Feed) نیز که معمولا به انتشار اخبار حاشیه‌ای و حتی دور از واقعیت می‌پردازد، ضمن بیان این که این تصاویر ثابت می‌کند سردار سلیمانی در سوریه به سر می‌برد و نقش راهبردی در حمایت نظامی ایران از دولت "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه، ایفا می‌کند، مدعی است: تصاویر متعددی از سوی نظامیان سوری در حساب توییتر منتشر شده است که آنها را در کنار سردار سلیمانی نشان می‌دهد. این تصاویر نشان می‌دهد فرمانده عالی رتبه ایرانی در عملیات نظامی سوریه حضور دارد و مشغول گفتگو و مشاوره دادن به نظامیان است.

 


 



/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ناشناس
|
-
|
۰۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
0
0
زنده باد سردار،خدا نصرت عنايت كنه مالك اشتر زمان
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *