ضرورت تجمیع بیمه‌ها برای اجرای برنامه تحول نظام سلامت

17:02 - 28 مهر 1394
کد خبر: ۸۹۷۷۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه تجمیع بیمه‌ها برای اجرای برنامه تحول نظام سلامت ضرورت دارد، گفت: تلاش می‌کنیم در قانون برنامه ششم توسعه، ایرادها در این زمینه را رفع کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی میزان، حسین‌علی شهریاری در خصوص ضرورت تجمیع بیمه‌ها برای اجرای موفق‌تر برنامه تحول نظام سلامت گفت: در قانون برنامه پنجم توسعه کشور در مورد موضوع تجمیع بیمه‌ها، آنچه که مطرح شده اختیار برای تجمیع است و به صراحت دولت مکلف به این امر نشده است.

وی ادامه داد: تجمیع بیمه‌ها ضرورتی اجتناب ناپذیر است و بی‌شک تداوم برنامه تحول نظام سلامت با آثار فراوان نیازمند تجمیع بیمه‌هاست که البته باید تحت شرایطی این امر محقق شود تا برخی از مشکلات موجود از این طریق برطرف شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: تجمیع بیمه‌ها نیز بی‌شک نیازمند مقدماتی از جمله یکسان شدن سهم پرداختی بیمه شدگان است.

شهریاری با اشاره به اینکه در حال حاضر بیمه شدگان تامین اجتماعی 7 درصد حق بیمه پرداخت می‌کنند و بیمه سلامت ایرانیان و سایر دستگاه‌های دولتی درصدهای کمتری می‌دهند، این امر را موجب برخی مخالفت‌ها با تجمیع بیمه‌ها برشمرد.

وی با بیان اینکه تاکنون دوبار موضوع تجمیع بیمه‌ها در دستور کار کمیسیون تلفیق بررسی لایحه بودجه کل کشور قرار گرفته است، گفت: باید سهم حق بیمه پرداختی میان کارکنان دولت و دیگران یکسان شود تا با تجمیع بیمه‌ها شاهد تحولی در ارائه خدمات سلامت باشیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یکسان شدن و هماهنگی در پرداخت حق بیمه‌ها را موجب برقراری عدالت خواند که زمینه تجمیع بیمه‌ها را نیز تسهیل می کند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *