ما هم مصمم به مقابله با رژیم سعودی هستیم

9:50 - 28 مهر 1394
کد خبر: ۸۹۶۱۵
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان - طبیعی و عادی است. رفتار این وزیر خارجه رژیم کودک کش و مسلمان کش را می گوییم. باید هم عصبانی باشد و سعی کند هر روز به بهانه ای حرصش را خالی کند. کار دیگری از دستش بر نمی آید.

به گزارش گروه سیاسی شکست های پی در پی، ناکامی های بزرگ و بدبیاری های سنگین علیرغم صرف هزینه های گزاف، باید هم باعث عصبانیت و خودخوری شود و این عصبانیت هم گزافه گویی، یاوه گویی و بی تعادلی در گفتار و رفتار را در پی خواهد داشت.

اگر به پول هایی که آل سعود برای نفوذ در منطقه، فشار بر جمهوری اسلامی ایران، جلوگیری از نفوذ و تأثیر ایران در میان مردم کشورهای مسلمان و هر آنچه که علیه ایران باشد، دقت کنیم به یک نکته مهم و اساسی می رسیم که با همه داشته های آل سعود و پشتوانه هایی که این رژیم به واسطه آمریکا و رژیم صهیونیستی دارد، در مقابل جمهوری اسلامی ایران بسیار عاجز و ناتوان است.

این عجز و ناتوانی هنگامی که در ارباب آنها هم وجود دارد، در میان برده های سیاسی صد چندان می شود. آن همه پول و قدرت نظامی و سلاح های پیشرفته در مقابل کوچکترین اراده جمهوری اسلامی ایران بازنده می شود.

به همین خاطر رجز خوانی های پوچ و پوشالی برای تخلیه عصبیت از این همه شکست و ناتوانی آغاز می شود و در هر جایی و مکانی که بلندگویی و رسانه ای باشد، این صداهای ناهنجار بلند می شود.

این رژیم مانند آن آدمی می ماند که حسابی کتک خورده، چشم و چالش هم کبود است، آنگاه با همان چشم و چال کبود ورم کرده می آید جلوی دوربین و خبرنگاران، برای کسی که از او کتک خورده است شاخ و شانه هم می کشد و می گوید؛ من حسابی کتکش زدم!

عادل الجبیر وزیر خارجه آل سعود در نشست خبری مشترک با اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان که پس از سفر به تهران و دیدار و گفت وگو با مقامات کشورمان به عربستان رفت، ایران را تهدید کرد! وزیر خارجه آل سعود گفت: ما خود را ملزم می دانیم تا با بکارگیری همه امکانات سیاسی، امنیتی و نظامی خود در مقابل هرگونه تحرکات ایران بایستیم و با آن مقابله کنیم.

سران رژیم آل سعود پس از شکست های مکرر در پیاده کردن توطئه ها و دسیسه هایی که علیه کشورهای محور مقاومت و همسو با ایران تدارک دیده بودند، جمهوری اسلامی ایران را به دخالت در امور کشورهای منطقه متهم می کنند.

حکام این رژیم توقع داشته و دارند که پس از دخالت های آنها برای براندازی دولت های قانونی کشورهای همپیمان و همسو با جمهوری اسلامی ایران در منطقه، ایران دست از حمایت آنها بردارد و حتی با آل سعود هم همراه شود تا سرنگونی هر چه زودتر اتفاق بیفتد.

سوریه، عراق، لبنان و حزب الله، یمن و بحرین کشورهایی هستند که آل سعود از وجود آنها ناخرسند است، چرا که سیاست های آنها در راستای سیاست های جمهوری اسلامی ایران است.

مردم سوریه، عراق و یمن اکنون به خاطر حمایت های جمهوری اسلامی، از ایران سپاسگزارند. آنها به خوبی می دانند که اگر سیاست های آل سعود در این کشورها به پیروزی ختم شود، کشورشان از آن چیزی که اکنون درگیر آن است وضعیت بغرنج تری را در پی خواهد داشت.

رژیم سعودی اکنون در سوریه خواهان سرنگونی دولت بشار اسد است، دولتی که مردم این کشور همچنان خواهان بودن او هستند. نیروهای تروریستی تکفیری همچون داعش برای به آشوب کشیدن چنین کشورهایی تربیت شده اند.

در حالی که تروریست های دست پرورده آل سعود در سوریه و عراق جنایات فجیعی می کنند، اصرار این رژیم بر سرنگونی اسد، اثبات حمایت آنها از تروریست های تکفیری است.

رژیم سعودی خود مستقیماً و با توطئه و دسیسه، همراه با گسیل گروه های تروریستی به کشورهای هدف، دخالت مستقیم در امور داخلی کشورهای منطقه دارد آنگاه ایران را متهم به دخالت در دیگر کشورها می کند.

عربستان از آغاز بحران سوریه، سیل تجهیزات و نیروهای تروریستی را به سوریه راه انداخته است و تاکنون هم میلیاردها دلار پول نفت را هزینه این دخالت کرده اما نه تنها در این راه موفق نشده است بلکه پس از بیش از 4 سال دخالت علیرغم شکست سنگین در این حوزه، بر کار غلط خود پافشاری می کند.

مردم سوریه دو سال پیش در انتخابات ریاست جمهوری این کشور باردیگر بشار اسد را با اکثریت آرا به ریاست جمهوری برگزیدند. این انتخابات در شرایط بد جنگی برگزار شد اما مردم سوریه پای صندوق های رأی حاضر شدند. می توان گفت که این کشور یک دموکراسی حداقلی دارد اما رژیم آل سعود تاکنون تجربه چنین انتخاباتی را به خود ندیده است.

این رژیم از زبان مردم سوریه سخن می گوید و ادعا دارد که که مردم این کشور خواهان سرنگونی دولت اسد هستند در حالی که عربستان خود تاکنون رنگ برگزاری انتخابات را به خود ندیده است و اصلاً مردم این کشور با مقوله انتخابات بیگانه و ناآشنا هستند.این رژیم به مردم کشور خود اهمیت نمی دهد و تنها خاندان آل سعود است که مهم است و حق تصمیم گیری دارد.

اما در هر صورت با همه این دخالت هایی که از آل سعود در سوریه می بینیم، اما این رژیم و حامیان اصلی او نتوانسته اند تا به خواسته خود برسند. اکنون که روسیه هم به طور مستقیم وارد بحران سوریه شده است، آل سعود در دست یافتن به اهداف خود در منطقه امیدی ندارد.

حکام سعودی در یمن هم که بیش از 7 ماه است زیر آتش حملات هوایی این رژیم قرار دارد، نتوانستند حکومت مردمی این کشور را سرنگون کنند. ارتش و نیروهای مردمی این کشور توانسته اند در برابر ارتش مجهز و مسلح آل سعود مقاومت کنند و حتی ضربات مهلکی هم بر پیکر فرتوت این رژیم وارد سازند.

اصابت موشک های ارتش و نیروهای مردمی یمن به چند پایگاه نظامی رژیم سعودی در خاک عربستان و به هلاکت رسیدن ده ها نظامی این کشور و دیگر کشورهای ائتلاف ضد یمن عجز و ناتوانی آنها را آشکارتر ساخت.

ورود مستقیم نظامی و تجاوز به خاک کشور دیگری به نام یمن، دخالت در امور دیگر کشورها محسوب نمی شود اما حمایت معنوی جمهوری اسلامی ایران از مردم کشورهای مسلمان منطقه از جمله یمن دخالت به حساب می آید.

سوزش آل سعود از این است که میلیاردها دلار پول خرج کرده است اما نتوانسته اهداف خود را در منطقه پیاده کند اما جمهوری اسلامی ایران با کمترین هزینه توانسته است تأثیر مثبت و مستقیم خود را بر مسلمانان منطقه بگذارد.

رژیم آل سعود با خفقانی که در عربستان ایجاد کرده باعث شده است مردم این کشور به خاطر رفتارهای بسیار تند سران این رژیم جرأت اعتراض نداشته باشند.این مردم از کوچکترین حقی برای انتخاب محروم هستند و هر آنچه حکام آن حکم می کنند مجبور به پذیرش هستند. واهمه رژیم از وجود کشورهایی همچون عراق، سوریه و کشورهای مسلمانی که مردم در آنها تصمیم می گیرند به خاطر این است که می دانند دموکراسی روزی نه چندان دور به این کشور هم خواهد رسید آنگاه بساط دیکتاتوری خاندان های خودساخته برچیده خواهد شد.

اکنون هم فاجعه منا و رفتارهای خشن و زننده عوامل این رژیم با زائران، پیکرهای جانباختگان و مصدومان کشورهای مسلمان به ویژه ایران واکنش قاطع و تند مقامات کشورمان به ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی را در پی داشت، گنده گویی های مقامات این رژیم از جمله وزیر خارجه تازه کار آنها عادل الجبیر تازگی ندارد اما باید پاسخ دیپلماتیک را دریافت کند که از سوی وزارت خارجه دریافت کرده است اما در میدان عمل هم باید پاسخ بگیرد که آن را همچون گذشته خواهد گرفت.

تحولاتی در برخی کشورها از جمله سوریه، عراق، یمن و بحرین در راه است که آنها را شوکه خواهد کرد.

انتهای پیام/


آرش
|
-
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
0
0
حدا آن روز را نياورد آل سعود دست از پا خطا كند. شيعيان حسين دمار از روزگارشان در مياوردند
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *