گذری به سال‌های گذشته و سریال‌هایی که از ماه محرم به یادگار ماند

9:52 - 28 مهر 1394
کد خبر: ۸۹۶۰۷
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان - سریال هایی که از سال 80 تا 90 از تلویزیون پخش شد، سریال هایی که نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرد و ماندگار شد.
به ، سریال هایی که از سال 80 تا 90 از تلویزیون  پخش شد و بعضی از این سریال ها مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرد و ماندگار شد .

در سال 80شاهد سریال شب دهم از شبکه یک سیما بودیم سریالی که هنوز هم مخاطبان بسیاری دارد. سریال شب دهم به کارگردانی حسن فتحی باموضوع و درام عاشقانه مربوط به مرد لوطی و جوانی می شود که دلباخته دختری اشراف زاده از خاندان قاجاراست و دختر شرط ازدواجشان را ده روز تعزیه خوانی در ملا عام می گذارد و ماجرا اغاز می شود در همان سال سریالی با عنوان باران عشق که به صورت یک اپیزودیک بود از شبکه تهران پخش شد که برندگان تعدادی از افراد را در بانک برای سفر به کربلا را تصویر کشید .




سال 81سریال جذاب و دیدنی سفر سبز به کارگردانی محمد حسین لطیفی موضوع پسر ایرانی به نام دنیل وسپرگ که بعد از سال ها به ایران امده بود تا به دنبال مادرش بگردد و در این حین با افرادی اشنا می شود که به او برای کارش کمک می کنند این داستان علاوه بر موضوع اصلی اعتقادات مسلمان و حتی مسیحی را به تصویر می کشد.
 



سال 82 سریال معصومیت از دست رفته به کارگردانی داوود میرباقری از شبکه 3 سیما پخش شد که موضوع سریال مردی با نام شوذب خزانه دار ، درگیر عشق قدیمی خود حمیرا یهودی می شود در حالی که زتش ماریا نصرانی است و کشمکشهایی بین عشق و عقل اتفاق می افتد.
 



در همان سال از شبکه دوم سیما سریالی تحت عنوان وارث به کارگردانی کاظم بلوچی پخش شد داستان سریال از این قرار بود که پیرمردی در خواب میبیند که مدت زیادی از عمرش باقی نمانده است و باید دو امانت مهم اعم از یک خنجر جواهر نشان و یک کتاب با ارزش را به وارثان اصلیش برساند.




در سال80 سریال غریبانه ی قاسم جعفری از شبکه 5 پخش که اتفاقا تیتراژ سریال با صدای احسان خواجه امیری ببشتر از سریال برای مخاطبان جذاب شد



در سال 84 سریال فرستاده به کارگردانی جواد شمقدری بر روی انتن رفت و موضوع سریال شخصیت سلیمان از بصره بود که به عنوان پیک امام حسین قراره گرفته و همچینین یک سری حوادثی که در بصره اتفاق افتاده بود.


 

سال 85سریال تاریخی جابربن حیان به کارگردانی جواد افشار درمورد جابربن حیان که از شاگردان امام امام صادق (ع) بودند بر روی انتن رفت.

سال 86 شاهد پخش سریال با عنوان پریدوخت از سامان مقدم را بودیم که داستان زندگی پریدخت در سال 1314و وقایع مسجد گوهرشاد در سال 1320 و واگذاری قدرت از پهلوی به محمدرضا شاه در سال 1324را بودیم .







سال 87سریال اخرین دعوت کاری از حسین سهیلی زاده داستان استاد دانشگاهی به نام یوسف زمانی فر برای یافتن اسنادی عازم زادگاهش در غرب کشور می شود اما طی حادثه ای سر از کوفه در سال 60 هجری در می اورد. در همان سال از شبکه 5 اپیزودی به نام شاید برای شما اتفاق بیوفتد به کارگردانی راما قویدل و احمد و محمود معظمی پخش شد و همچنین سریال طفلان مسلم به کارگردانی مجتبی یاسینی با موضوعی تاریخی بر روی انتن شبکه سه رفت.







ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *