افزایش طلاق در مازندران مصیبت است/ ضرورت برخورد جدی با برگزارکنندگان مراسم قمه‌زنی

22:30 - 27 مهر 1394
کد خبر: ۸۹۴۵۰
خبرگزاری میزان-نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران به آمار سه برابری افزایش طلاق نسبت به ازدواج در استان اشاره کرد و گفت: افزایش طلاق در مازندران مصیبت بزرگی است که باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.
به گزارشآیت‌الله نورالله طبرسی ظهر امروز در آیین نکوداشت فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر در مجتمع اهل بیت (ع) این شهرستان اظهار کرد: بعد از گذشت سال‌ها از واقعه عاشورا هنوز عطر امام حسین (ع) در جامعه قابل استشمام است و همه عزاداران در ایام محرم معطر به عطر انقلاب حسینی هستند.

وی با تأکید بر اینکه دولت و مسئولان موظف هستند امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه اجرا کنند، افزود: جامعه‌ای که فقیر باشد اسلامی نیست و دولت باید اقتصاد مردم را تأمین کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران با بیان اینکه فقر با جامعه اسلامی هیچ سنخیتی ندارد، تصریح کرد: اصل نهضت امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر است.

این مسئول بر اجرای فرامین خداوند در قرآن کریم تأکید کرد و گفت: الان صدای اذان در عربستان گوش فلک را کر می‌کند، اما مهم‌ترین نکته اجرای دستورات خداوند است.

طبرسی با اشاره به اینکه اگر امام حسین (ع) با وضعیت آن زمان قیام نمی‌کرد امروز زیر سئوال می‌رفت، ادامه داد: صحرای کربلا جای امر به معروف و نهی از منکر کبیر بود.

وی با بیان اینکه آمران امر به معروف و نهی از منکر از سوی دستگاه‌های انتظامی و قضایی حمایت می‌شوند، اضافه کرد: از آقایان دولتی‌ها انتظار داریم مسئله امر به معروف و نهی از منکر را به صورت جدی پیگیری کنند.

امام جمعه شهرستان ساری با هشدار نسبت به زمزمه ایجاد تحرکات برای برگزاری مراسم‌های قمه‌زنی در مازندران، افزود: قمه‌زنی در محرم به دستاویزی برای انتقاد دشمنان از اسلام تبدیل شده و دشمنان با این کار اسلام را مورد تمسخر قرار می‌دهند.

طبرسی با تأکید بر اینکه اگر کسی بخواهد مراسم قمه‌زنی را در مازندران اجرا کند باید به صورت جدی با آن برخورد شود، ادامه داد: امروز قمه‌زنی و علامت گرداندن در مراسم‌های عزاداری صحیح نیست و باید جلوی آن‌‎ها گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه دشمنان از قمه‌زنی فیلم تهیه کردن و بر علیه اسلام جوسازی می‌کند، تصریح کرد: بحث علامت و قمه‌زنی جزو خرافات محسوب می‌شود و ما نباید بهانه دست دشمن دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران به آمار سه برابری افزایش طلاق نسبت به ازدواج در استان اشاره کرد و گفت: افزایش طلاق در مازندران مصیبت بزرگی است که باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

طبرسی با بیان اینکه بیشتر طلاق‌ها براثر روابط نامشروع و نگاه‌های بد در جامعه صورت می‌گیرد، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر واجب کفایی است و همه باید به این مسئله توجه جدی داشته باشند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *