توسل آل سعود به بحرین و امارات برای پوشاندن افتضاحات خود

5:05 - 28 مهر 1394
کد خبر: ۸۹۴۲۳
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان-یک کارشناس امور سیاسی گفت: در پی افتضاحی که سعودی ها در فاجعه منا به بار آورده و موقعیت انفعالی عربستان، قابل پیش بینی بود که برخی از دست نشاندگان عربستان در همسایگی این کشور وادار به اقداماتی علیه کشورمان شوند.
جعفر قنادباشی، کارشناس امور سیاسی در گفتگو با با اشاره به موضع گیری های اخیر برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: در پی افتضاحی که سعودی ها در فاجعه منا به بار آورده و موقعیت انفعالی عربستان، قابل پیش بینی بود که برخی از دست نشاندگان عربستان در همسایگی این کشور وادار به اقداماتی علیه کشورمان شوند.

وی افزود: بسیاری از جوسازی ها و اقدامات سیاسی که این روزها از سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس علیه کشورمان انجام می شود در حقیقت واکنشی به به صدای رسای اعتراض ایران و نسبت به بی کفایتی های سعودی ها در اداره حج است.

این کارشناس سیاسی اظهار کرد: نمونه بارز این واکنش ها هم در مورد بازداشت معلمان ایرانی در امارات دیده شد و هم در مورد فراخواندن کاردار سفارت بحرین از تهران.

قنادباشی تاکید کرد: متاسفانه عربستان سعودی از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون نقش آفرینی ویژه ای در پیشبرد پروژه ایران هراسی و شیعه هراسی داشته است.

وی تصریح کرد: عربستان سعودی در تلاش است تا خود را به عنوان رهبری جهان اسلام معرفی کند در حالی که با وجود گذشت بیش از یک هفته از کشتار جوانان فلسطینی حتی یک موضع گیری قاطع از رهبران این کشور دیده نشده است.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: سران آل سعود باید بدانند علت محبوبیت ایران نزد ملت های منطقه موضع گیری های شجاعانه این کشور علیه استکبار و رژیم صهیونیستی است.




ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
0
0
وهابیت احمق بی شعور فکر کردی ایران هم مثل سایر کشورها تحت نفوذ تو می باشند ایران کشور شیران است
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *