دشمنی با معاندان اهل بیت(ع) کینه شخصی و جاهلانه نیست

23:40 - 27 مهر 1394
کد خبر: ۸۹۳۵۱
خبرگزاری میزان-تولیت آستانه مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: دشمنی ما با دشمنان اهل بیت(ع)، کینه شخصی و جاهلانه نیست بلکه بر اساس اعتقادات و ارزش‌های دینی است و بنا بر این با اظهار برائت، دلیل این دشمنی را اعلام می‌کنیم.
به گزارش به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله سید محمد سعیدی در سلسله مباحث عاشورایی خود در جمع کارکنان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، با اشاره به فرازهایی از زیارت‌نامه‌های ائمه معصومین(ع) اظهار کرد: آنچه که در این زیارت‌نامه‌ها وارد شده، نیازها و خواسته‌هایی است که داریم و بر زبان می‌آوریم.

وی با بیان اینکه زائرین قبور امامان معصوم(ع) موضع، خط و راه خود را در برابر اهل‌بیت(ع) مشخص می‌کنند، بیان کرد: یکی از هنرها ویژگی‌های قیام امام حسین(ع)، تعیین موضع و تشخیص خطوط بود که ما نیز با قرائت زیارت این امام همام، خطوط و موضع خود را مشخص می‌کنیم.

امام جمعه قم ادامه داد: اعلام برائت از دشمنان اهل بیت(ع)، یکی از اعمالی است که در حرم ائمه معصومین (ع) انجام می‌دهیم و در بسیاری از زیارت نامه‌ها نیز اصل برائت پرداخته شده است.

تولیت آستانه مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه محبت، ریشه در تنفر و بغض از دشمنان دارد خاطرنشان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید کسانی که محبوب خدا را محبوب خود گرفتند، امکان ندارد با دشمنان خدا پیوند داشته باشند چرا که محبت واقعی همانگونه شکل می‌گیرد که دشمنی با دشمنان خدا و پیامبر(ص) در انسان شکل خواهد گرفت.

سعیدی با اشاره به فرازی از زیارت نامه امام حسین(ع) که در آن آمده است «کسانی که در آن دوران با شما دشمنی کردند ما با آنها دشمنی داریم» تصریح کرد: زائری که وارد حرم حضرت معصومه (س) شده و قصد احساس محبت دارد، باید در برابر دشمن معصوم(ع) نیز احساس تنفر کند بنا بر این با قرائت زیارت‌نامه‌ها این احساس تنفر را اعلام می‌کند.

امام جمعه قم بیان کرد: دشمنی ما با دشمنان اهل بیت(ع)، کینه شخصی و جاهلانه نیست بلکه بر اساس اعتقادات و ارزش‌های دینی است، لذا با اظهار برائت، دلیل این دشمنی را اعلام می‌کنیم.

تولیت آستانه مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به دلائل تنفر مردم ایران از استعمارگران اظهار کرد: استعمارگران پیش از انقلاب علاوه بر چپاول و غارت منابع کشور، حق توحش نیز از ما می‌گرفتند که این نوع استعمار، خفت بسیاری برای یک کشور دارد که امام خمینی(ره) در برابر آنها موضع گرفت و با قیام خود این بنا را نابود کرد.

سعیدی ادامه داد: کشورهای استعمارگر، علاوه بر حاکمیت بر اقتصاد و مدیریت ایران با قوانینی همچون کشف حجاب قصد نابودی فرهنگ ما را نیز داشته‌اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *