قشقاوی: توانمندی‌های ملی در عرصه‌های مختلف اصلی‌ترین عامل تقویت قدرت کشور است

12:28 - 27 مهر 1394
کد خبر: ۸۹۳۰۸
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان-معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه گفت: توانمندی‌های ملی در عرصه‌های مختلف اصلی‌ترین عامل تقویت قدرت کشور است.
به گزارش حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور شب گذشته در اجتماع هزاران نفری عزاداران حسینی در قم و در محل ورزشگاه شهید حیدریان به تبیین ابعاد مختلف قیام سیدالشهداء (ع) و یاران عاشورایی آن حضرت پرداخت.

وی گفت: عدم سلطه‌گری و سلطه‌پذیری مهم‌ترین رکن نهضت حسینی است که این مهم در اوج اخلاق‌مداری و خلوص نیت با هدف جلب رضایت خداوند متعال صورت پذیرفت.

قشقاوی در بخش دیگری از سخنانش به تبیین ابعاد مختلف فاجعه منا پرداخت و در خصوص حفظ و تحکیم قدرت ملی در شرایط فعلی کشور عنوان کرد: توانمندی‌های ملی در عرصه‌های میدانی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و دفاعی اصلی‌ترین عامل تقویت قدرت کشور است که از طریق اجماع ملی بین همه گروه‌ها و جریانات سیاسی محقق خواهد شد.

وی افزود: در لحظه لحظه حادثه عاشوار مراعات مکارم اخلاق را که هدف اصلی بعثت نبوی (ص) بوده است، در گفتار و رفتار حسین (ع) و یارانش و عکس آن را در جبهه مقابل آن حضرت می‌بینیم، ما نیز به عنوان پیروان سوگوار آن حضرت موظفیم در عرصه‌های مختلف اخلاق مداری را سرلوحه آرمان خود قرار دهیم.

شایان ذکر است در این مراسم حجت‌الاسلام سعیدی امام جمعه و همچنین فرماندار و تعدادی از مسئولان قم حضور داشتند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *