دانشجویان در دانشگاه‌ها، استکبار ستیز باشند/ همراهی با امام حسین (ع) تنها به عاشورا محدود نمی‌شود

3:50 - 28 مهر 1394
کد خبر: ۸۹۳۰۰
خبرگزاری میزان-نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق با اشاره به ندای آزادگی و ظلم ستیزی سیدالشهداء(ع)، گفت:‌ دانشجویان در دانشگاه‌ها ظلم ستیز و دشمن ستیز باشند و بدانند که استکبار همواره در صدد ضربه زدن به اسلام است.
به گزارش به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی‌روحانی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق در جمع دانشجویانی که به سفر عتبات مشرف شده بودند، با بیان اینکه یکی از دعاهای ما این است که ای کاش در روز عاشورا در کنار امام حسین(ع) بودیم، گفت: باید توجه داشته باشیم که همراهی با امام حسین (ع) تنها به سال 61 هجری و عاشورا محدود نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ولایت امام حسین(ع) امری منحصر به آن زمان نبوده است، بلکه یک مکتب و راه است که برای بشریت ترسیم شده و مسیری ملکوتی است که همیشه استمرار دارد. با شناخت نسبت به صف بندی‌های آن دوران می‌توانیم خودمان را محک بزنیم که اگر روز عاشورا در کربلا بودیم، جزو کدام گروه قرار می‌گرفتیم.

‌حجت‌الاسلام نجفی‌روحانی یادآور شد:‌ ‌در زمان امام حسین (ع)، سه گروه ولایت مداران، ولایت ستیزان و ولایت گریزان (بی‌تفاوت‌ها) حضور داشتند و امروز می‌توانیم تشخیص دهیم که خودمان جزو کدام گروه و صف‌بندی قرار داریم. امروز، داعشی‌ها دست کمی از ابن‌زیادها ندارند و صف حامیان ولایت نیز کاملا روشن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امام حسین (ع)، پدر عبودیت و معلم عبودیت است؛ عبودیتی که امام حسین(ع) داشت، هیچکس نداشت و بیانات عملکرد آن حضرت در روز عاشورا، مقام تسلیم و رضا نزد امام حسین(ع) را به خوبی نشان داده است.

وی با تاکید بر الگوگیری از سیره حسینی در عرصه‌های اجتماعی گفت:‌ امام حسین(ع) در شرایط سخت عاشورا، نماز برپا کرد و شایسته است که جامعه دانشگاهی نیز نسبت به برپا شدن نماز در دانشگاه‌ها اهتمام داشته باشد.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، ندای آزادگی و ظلم ستیزی سیدالشهداء(ع) را مورد اشاره قرار داد و گفت:‌ دانشجویان در دانشگاه‌ها ظلم ستیز و دشمن ستیز باشند و بدانند که استکبار همواره در صدد ضربه زدن به اسلام است.

وی در خاتمه با بیان اینکه توجه به روحیه حسینی به معنای لبیک یا حسین است، گفت: سفر عتبات، فرصت مناسبی است تا دل و اندیشه خود را با امام حسین(ع) پیوند بزنیم و راه ما، حسینی شود و شور و شعور حسینی داشته باشیم که در آن صورت، خودمان و کشورمان را اصلاح و مقدمات ظهور را فراهم کرده‌ایم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *