تشکیل کمیته مشترک قضات و وکلا به منظور پیگیری حقوقی فاجعه منا

9:42 - 27 مهر 1394
کد خبر: ۸۹۱۸۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان - حجت الاسلام مظفری با اشاره به پیگیری‌‌های حقوقی فاجعه منا از تشکیل کمیته مشترک از قضات و وکلای مجرب خبر داد و افزود: پیگیری‌های مشترکی توسط جامعه قضات و وکلای دادگستری استان خراسان رضوی در حال انجام است.
به گزارش به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی حجت الاسلام و المسلمین مظفری در جلسه هم اندیشی با اعضای هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری خراسان رضوی در مجتمع قضایی  با اشاره به پیگیری‌‌های حقوقی حادثه منا از تشکیل کمیته مشترک از قضات و وکلای مجرب خبر داد و افزود: پیگیریهای مشترکی توسط جامعه قضات و وکلای دادگستری استان در حال انجام است.

وی افزود: همه مسئولان و دست اندر کاران مراکز مختلف باید با آفت هایی  که به یک مجموعه آسیب می رسانند برخورد کنند.

 وی کاهش مدت زمان رسیدگی را یکی از سیاستهای اصولی قوه قضائیه دانست و خاطر نشان کرد: برهمین اساس دادگستری خراسان رضوی نیز اقدامات متعددی از جمله تقویت واحدهای قضایی انجام داده و  در این زمینه کانون محترم وکلا نقش بسیار مهمی می توانند داشته باشند.

مظفری خاطر نشان کرد: وکلا باید بر مبنای شرع و قانون تسهیل کننده اجرای عدالت در جامعه باشند و مهمترین خواسته ما از جامعه وکلا و همچنین کارشناسان و مشاوران حقوقی پایبندی به شرع و قانون است.

وی گفت: از وکلای می خواهیم که بر مبنای قانون از طرح دعاوی واهی که موجب اطاله دادرسی می شود جداً خودداری کنند و انصاف را در مواجهه با موکلان رعایت کنند.

مظفری افزود: همانگونه که ما در دستگاه قضایی به دنبال رفع نقایص و برخورد با تخلفات هستیم از کانون وکلا نیز می خواهیم تا با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود قانونی با هرگونه رفتار خلاف شرع و قانون در محیط پیرامون خود برخورد کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: از جامعه وکلا می خواهیم که مجموعه قضایی را در تسهیل رسیدگی ها یاری کنند و بیش از پیش مروج فرهنگ قانون گرایی در جامعه باشند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *