مشکلات امروز "افغانستان" ناشی از سیاست‌های اشتباه گذشته است

23:10 - 28 مهر 1394
کد خبر: ۸۹۱۳۵
خبرگزاری میزان - رییس اجرایی حکومت افغانستان گفت، مشکلات امروز این کشور ناشی از سیاست‌های اشتباه دولت قبلی است که سراسر افغانستان را با چالش روبرو کرده است.
مشکلات امروز به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از خبرگزاری بخدی، عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت افغانستان در کابل به خبرنگاران گفت، مشکلاتی که در حال حاضر دامن‌گیر حکومت وحدت ملی شده، مسائلی نیستند که یک‎ شبه پیدا شده باشند بلکه به گفته او، بیشتر این مشکلات مانند فساد اداری، ناامنی، افزایش تولید مواد مخدر، قدرتمند شدن طالبان، جنجال‌های انتخاباتی و عدم احترام به نهادهای دولتی از میراث‌های دولت قبلی است.
 
او تاکید کرد که حکومت وحدت ملی هم دچار مشکلاتی است و او آن را می‌پذیرد، اما چالش های امروز بیشتر ناشی از مشکلاتی است که در گذشته وجود داشته است.
 
رییس اجرایی حکومت افغانستان گفت: ما اعتراف می‌کنیم که اطمینانی را که در عمل و گفتار باید به مردم می‌دادیم که حکومت در آستانه سقوط نیست؛ چنین اطمینانی را مردم هنوز نگرفته‌اند.
 
عبدالله عبدالله گفت که عملکرد امنیتی و سیاست آشتی‌جویانه حکومت پیشین در برابر مخالفان مسلح باعث تقویت گروه طالبان شده است.
 
به گفته او، سیاست مصالحه و سیاست امنیتی حکومت پیشین نه تنها باعث تضعیف گروه طالبان نشد، بلکه باعث تقویت این گروه شد و این در افغانستان یک واقعیت است.
 
عبدالله به صراحت اعلام کرد که وضعیت در گذشته طوری نبود که گروه طالبان تضعیف و برای گفت‌وگو حاضر شده باشد و حالا پس از امضای قرارداد امنیتی با آمریکا به وسیله حکومت وحدت ملی، وضعیت برهم خورده باشد.
 
وی اضافه کرد که کم‌ترین نیتی از طالبان و آن‌هایی که از طالبان حمایت کردند، در راستای تامین صلح دیده‌ نشده است.
 
همزمان عبدالله تاکید کرد که او و محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان متعهد به تلاش برای تامین صلح هستند و درس‌های گذشته را در راستای صلح مرور کرده و اشتباهاتی که در این راستا وجود داشته، جای تکرار ندارد.
/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
 
رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افزود که از هر فرصتی باید در راستای تامین صلح استفاده شود و در عین حال تقویت نیروهای امنیتی تحت هر شرایطی ضروری است.
 
انتهای پیام



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *