معضل حاشیه نشینی ناشی از عدم برخورد ‌قاطع با ساخت‌ و‌ سازهای غیر‌مجاز است

13:04 - 26 مهر 1394
کد خبر: ۸۸۷۹۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان- مرزیه گفت: معضل حاشیه‌نشینی ناشی از عدم برخورد ‌قاطع با ساخت‌و‌سازهای غیر‌مجاز است و برخورد قانونی با متخلفان امری ضروریست که باید به نحو احسن انجام شود.
به گزارش به نقل از روابط عمومی دادگستری سیستان و بلوچستان، محمد مرزیه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان در نشست شهرداران استان با تاکید بر لزوم پایبندی به قوانین و مقررات و اجرای به موقع آنها گفت: برخورد قانونی با متخلفان یک امری ضروریست که باید به نحو احسن انجام شود و با توجه به وظایفی که طبق قانون به عهده‌ شهرداری‌ها گذاشته شده بایستی در این خصوص اهتمام و جدیت مضاعفی صورت پذیرد.

دادستان دادگاه‌های عمومی و انقلاب زاهدان با اشاره به برخی از وظایف قانونی کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها افز‌ود: با توجه به اینکه بخشی از اختیارات طبق قانون مستقیماً به شهرداری‌ها تفویض شده ‌لذا برای اجرای احکام کمیسیون ماده‌‌ ۱۰۰ ‌نیازی به دستور مقام قضایی نیست و در و‌اقع باید شهردار‌ی‌ها از این ظرفیت و فرصت به دست آمده به صورت کامل استفاده ‌کنند.
مرزیه اظهارکرد: متاسفانه مشاهده می‌شود که برخی از شهرداری‌ها برای اجرای احکام این کمیسیون دستور مستقیم مقامات قضایی را مطالبه می‌کنند که این امر روند اجرای امور را کند می‌کند.

وی ‌موضوع زمین‌خواری و لزوم برخورد قانونی با این پدیده را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: موضوع زمین‌خواری و ضرورت برخورد با عاملان این امر یکی از مباحثی است که مورد توجه و تاکید رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) قرار دارد لذا بایستی با قاطعیت و بدون هیچگونه اغماضی در این راستا اقدام شود و با توجه به تشکیل شورایی با موضوعیت پدیده‌‌ زمین‌خواری که برخی از وظایف آن به شهرداری‌ها واگذار شده ‌باید آنچه را که متعلق به شهرداری‌ها، بیت‌المال و مربوط به تک تک مردم می‌شود از دستبرد و سوء‌استفاده‌‌ افراد فرصت‌طلب و سودجو مصون بمانند.

وی معضل حاشیه‌نشینی را ناشی از عدم برخورد ‌قاطع با ساخت‌و‌سازهای غیر‌مجاز دانست و تصریح کرد: طبق قوانین، موضوع اخذ جریمه در ماده‌‌ ۱۰۰ فقط برای اضافه بناست‌ لذا نباید شاهد این باشیم که غیر از آنچه که قانون به آن تاکید کرده ‌راضی به اخذ جریمه شوید چرا که این امر پیامدهایی همچون حاشیه‌نشینی را در پی خواهد داشت.

مرزیه در پایان خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها هم نماینده‌ حاکمیت هستند و هم باید مسائل مردم را در نظر بگیرند در واقع باید طوری عمل شود تا در آینده شاهد مشکلاتی نظیر شهرک‌های جهاد و برق نباشیم.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *