حضور مستشاری ایران در سوریه ادامه خواهد داشت/ عربستان اعتقادی به مبارزه با تروریسم ندارد

15:26 - 25 مهر 1394
کد خبر: ۸۸۵۸۰
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان- رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: عربستان اصولا اعتقادی به مبارزه با تروریسم ندارد و این در مواضع اخیر وزیر امورخارجه این کشور نیز نمایان بود.
حضور مستشاری ایران در سوریه ادامه خواهد داشت/ عربستان اعتقادی به مبارزه با تروریسم ندارد
به گزارش خبرنگار سیاسی ، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست مقدماتی کنفرانس امنیتی مونیخ در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر خود به سوریه گفت: در چارچوب مجموعه سفرهایی که در جهت حمایت از سوریه به عنوان کشور خط اول مبارزه علیه تروریسم با توجه به تحولات اخیر رخ داده به این کشور سفر کردم.

وی افزود: طی سفر با مقامات عالی رتبه سوری از جمله رئیس جمهور، وزیر خارجه، رئیس مجلس و مسئولان اطلاعاتی این کشور دیدار و تبادل نظر کردیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی اظهار کرد: بمبارانهای مناطق تحت سیطره تروریستها در سوریه توسط روسیه بسیار تاثیرگذار بوده و به لحاظ روانی و نظامی مثمر ثمر بوده است.

بروجردی تاکید کرد: شرایط برای آزادسازی این مناطق پیش از گذشته فراهم شده و طی روزها و هفته های آینده باید منتظر خبرهای جدیدتری از سوریه باشیم.

وی افزود: با توجه به گره خوردگی مسائل سوریه و لبنان دیدارهایی با دبیر کل محترم حزب الله لبنان سید حسن نصرالله و همچنین نخست وزیر و وزیر امور خارجه این کشور داشتم.

بروجردی با اشاره به آخرین وضعیت میدانی نبرد با تروریستها در سوریه گفت: بسیار بهتر از گذشته است ضمن اینکه تحولات لحظه ای است و عملیات از محورهای متعددی ادامه دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درپاسخ به سوالی مبنی بر حضور ایران در سوریه گفت: حضور مستشاری ایران همچنان به عنوان یک سیاست ادامه دارد و هر گونه درخواست جدید از طرف دولت سوریه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بروجردی تاکید کرد: هم اکنون نوعی هماهنگی اطلاعاتی میان چهار کشور ایران، روسیه، عراق و سوریه در مبارزه با تروریسم وجود  دارد اما این هماهنگی با عملیاتهای هوایی تفاوت دارد.

وی تصریح کرد: آمریکا به دنبال مبارزه با تروریستها نیست بلکه همواره در حال تسلیح و پشتیبانی از آنان است و سیاست آمریکا تروریست پروری در منطقه است.

بروجردی در پایان در پاسخ به این سوال که چرا عربستان در نشست امنیتی مونیخ حاضر نیست گفت: عربستان اصولا اعتقادی به مبارزه با تروریسم ندارد و این موضوع در مواضع اخیر  وزیر امورخارجه این کشور نیز نمایان بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *