ضربه سنگین انقلابیون یمن به نیروهای سعودی/ دومین فرزند رئیس پارلمان یمن جان باخت/خالد بحاح: منصورهادی صحنه گردان انفجارهای عدن است/ ارتش و انقلابیون یمن 70 کیلومتر از مرز عربستان را در کنترل خود دارد

8:18 - 25 مهر 1394
کد خبر: ۸۸۲۷۷
خبرگزاری میزان-منابع یمنی با اشاره به ضربه سنگین نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به نیروهای متجاوز سعودی در مارب، از جان باختن دومین فرزند رئیس پارلمان این کشور در جریان حملات هوایی جنگنده های ائتلاف ناقص عربی حبر دادند.
ضربه سنگین انقلابیون یمن به نیروهای سعودی/ دومین فرزند رئیس پارلمان یمن جان باختبه گزارش سرویس بین الملل به نقل از العالم؛ شرف لقمان سخنگوی ارتش یمن گفت: نیروهای متجاوز به یمن که در گذرگاه الودیعه و پایگاه نظامی کوفل در مارب مستقر بودند، خسارت های زیادی در نیروی انسانی و تجهیزات متحمل شدند.

وی افزود: پایگاه کوفل که در مرکز یمن قرار دارد در حال حاضر در محاصره است.

در همین حال منابع یمنی گزارش دادند که دومین فرزند رییس پارلمان یمن که در بمباران جنگنده های سعودی مجروح شده بود جان باخت.

چند روز قبل جنگنده های سعودی منزل رئیس پارلمان یمن را در استان ذمار در مرکز یمن بمباران کردند که یکی از فرزندان وی در دم جان باخت.

در همین حال خالد بحاح نخست وزیر دولت مستعفی یمن معتقد است که منصورهادی مسوول پشت پرده انفجار هایی است که مقر حکومتش در عدن را هدف قرار داد.

این پایگاه خبری افزود: خالد بحاح پس از انفجار در هتل القصر محل اقامت وی و وزیرانش، از طریق دریایی از عدن به اتیوپی فرار کرد و از آنجا با یک هواپیمای مخصوص عربستانی به ریاض رفت.

فرانس پرس در این خبر افزود که خالد بحاح از طریق زمینی از عدن خارج نشد چون معتقد بود منصورهادی که پشت پرده این انفجارها است ممکن است وی را در مسیر فرار و در فرودگاه عدن که در سیطره طرفداران منصورهادی است به قتل برساند.

براساس این خبر، خالد بحاح قرار است در سفر به برخی کشورهای عضو ائتلاف حمله به یمن، آنها را در جریان این موضوع قرار داده و راههای تامین امنیت در شهر عدن یمن را مورد گفت وگو قرار دهد.

در پی حمله دو هفته پیش به مقر فرماندهی نیروهای نظامی امارات و هتل القصر محل استقرار خالد بحاح نخست وزیر دولت مستعفی یمن که در شهر عدن قرار دارد دهها اماراتی و یمنی کشته شدند.

منابع خبری آگاه در ماه های گذشته بارها و بارها از اختلاف های گسترده بین خالد بحاح و منصورهادی رییس جمهور مستعفی و فراری یمن به ریاض خبرداده اند.

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصار الله با تاکید بر اینکه نیروهای مقاومت مردمی یمن تاکنون کنترل 70 کیلومتر از مرز مشترک با عربستان به عمق 5 کیلومتری استان جیزان را به دست گرفته اند افزود: ورود به عمق بیشتر در خاک عربستان تصمیمی سیاسی است نه نظامی.


به گزارش پایگاه خبری حضارم نت ،محمد عبدالسلام در خصوص احتمال از سرگیری مذاکرات صلح میان طرف های یمنی تا قبل از پایان ماه کنونی اعلام کرد: گفت وگوی یمنی - یمنی قطع نشد ومذاکرات مسقط تحت نظارت سلطنت عمان همچنان ادامه دارد ومذاکرات در پایان ماه کنونی ترجیحا در ژنو تحت نظر سازمان ملل برگزار خواهد شد.

عبدالسلام افزود:حوادث جنوب یمن وتجاوز زمینی عربستان به این مناطق، پیروزی برای دشمن نیست بلکه تبدیل کردن آن به صحنه هرج ومرج ،درگیری وتسویه حساب است.

وی تاکید کرد: به برکت تجاوز عربستان به یمن در حال حاضر 80 درصد خاک جنوب یمن در دست گروه تروریستی القاعده که خود را در استان های عدن وابین تقویت کرد است.

وی افزود: عربستان به خوبی می داند عقب نشینی ما از جنوب به دلیل مصالح نظامی وسیاسی واستفاده از نیروهایمان است واز نظر سیاسی ما به جهان اعلام کردیم جایگزین ما القاعده است وبه این ترتیب طرف دیگر در مردابی جدید غرق شد.

وی با اشاره به اینکه انصار الله ارتباط خود با طرف های بین المللی حتی مقامات عربستانی را قطع نکرده است گفت: مقامات عربستان درباره یمن اختلاف نظر دارند محمد بن نایف ولی عهد عربستان و وزارت اطلاعات این کشور طرفدار راه حل سیاسی هستند در حالی که جریان دیگر که جانشین ولی عهد می باشد طرفدار ادامه جنگ است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *