تلاش برای اخذ مجوز جذب نیروی انسانی در وزارت بهداشت

21:13 - 24 مهر 1394
کد خبر: ۸۸۲۳۴
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان اینکه در مدیریت توسعه یافته تهدیدات و فرصت‌ها، ضعف‌ها و قوت‌ها شناسایی می‌شود، گفت: نباید در مسئولیتمان تحت تاثیر روزمرگی قرار بگیریم.
به گزارش گروه اجتماعی میزان، سید علی صدرالسادات در بیست و هشتمین همایش معاونین توسعه مدیریت و منابع دانشگاه های علوم پزشکی کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرج، ضمن قدردانی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی البرز برای برگزاری این همایش، بر برگزاری فصلی آن تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه عنوان توسعه مدیریت و منابع برای این معاونت در وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور درست و هوشمندانه انتخاب شده است، اظهار کرد: اگر به معنای این عنوان توجه کنیم به این نتیجه می رسیم که باید توسعه مدیریت را به همراه توسعه منابع (فیزیکی،مالی، انسانی) با دقت مورد توجه قرار دهیم؛ به عبارت دیگر توسعه مدیریت و منابع به معنای توسعه مدیریت و منابع فیزیکی، توسعه مدیریت ومنابع مالی و توسعه مدیریت و منابع انسانی است.

صدر السادات ،توسعه مدیریت را فراهم آوردن شرایطی برای کارآمدتر و روزآمدتر کردن سیستم ها و فرآیندها دانست و گفت: در مدیریت توسعه یافته باید فرصت ها و قوتها را شناخت و مورد استفاده قرار داد و با شناسایی تهدیدات و ضعف های داخلی، نسبت به رفع آن‌ها اقدام کرد. به این معنا که فرصت‌ها،تهدیدها، قوت‌ها و ضعف ها باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به مسئولیت این معاونت تاکید کرد: نباید تحت تاثیر روزمرگی ها قرار گیریم و برای انجام واقعی ماموریت توسعه مدیریت در اجزای سه گانه منابع باید برنامه داشته باشیم در غیر این صورت به خودمان و سازمان آسیب می رسانیم.

وی با بیان اینکه کار و مسئولیت در این حوزه بسیار سنگین است و انجام این ماموریت و وظیفه سنگین نیازمند الزاماتی است، گفت: موضوع نخست دارا بودن شایستگی است که مولفه های اساسی آن دانش و توانایی و مهارت است و معاونین توسعه دانشگاه‌ها باید در این زمینه آمادگی کافی کسب کرده و برای دستیابی به آن وقت کافی اختصاص دهند.

صدرالسادات تاکید کرد: این موضوع نیازمند اختصاص بخشی از جلسات به مسائل آموزشی و افزایش دانش است. دنیای امروز، دنیای سازمانهای حرفه ای است و باید درجات لازم دانش، توانایی و مهارت را کسب کنیم تا به معنای واقعی در جایگاه معاونت توسعه مدیریت و منابع قرار گیریم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان اینکه باید بتوانیم در شبکه معاونین توسعه، مدیران و کارشناسان دانشگاهها و مدیران ستاد برنامه ریزی کرده و همواره برای افزایش دانش و توان خود تلاش کنیم، این امر را نیازمند مولفه هایی عنوان کرد و گفت: ریسک پذیری با درک شرایط موجود، حساسیت ها، مشکلات و مسئولیت ها که باید با دقت لازم در چهارچوبهای قانونی و رعایت مقررات انجام شود.

وی ادامه داد: همدلی و هماهنگی در تمام سطوح که از طریق ارتباط صمیمی با مدیران مافوق و مدیران و کارشناسان زیر مجموعه حاصل می شود و در نهایت تلاش و پیگیری خستگی ناپذیر با توکل به خدا که لازمه اصلی در حرکت جهادی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در جمع بندی مسائل در حوزه معاونتهای توسعه مدیریت و منابع به چند نکته مهم اشاره کرد و اظهار داشت: از برنامه مدیریت عملکرد ستاد و دانشگاه‌ها تا کنون رضایت نسبی حاصل شده و حرکت کلی خوب است.

وی ضمن اشاره به تعداد پروژه ها و اقدامات این معاونت در سال جاری در سطح ستاد و دانشگاه ها گفت: برنامه سال جاری شامل هزار و 550 پروژه و هزار و 600 اقدام در سطح دانشگاه‌ها همچنین 67 پروژه و 90 اقدام در سطح ستاد است و انتظار است همه معاونین توسعه دانشگاه‌ها خودشان برای پروژه ها و اقدامات وقت بگذارند.

صدر السادات از معاونین توسعه مدیریت و منابع دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور خواست برای برنامه‌های آتی پروژه ها و اقدامات واقعی را بر اساس شناخت مشکلات و آسیب شناسی آن‌ها تعریف کنند.

این مسئول در وزارت بهداشت تدوین برنامه سال آتی، اهتمام ویژه در پروژه های عمرانی همراه با کنترل، صرفه جویی و وقت گذاری کافی از سوی معاونین توسعه دانشگاهها، رعایت چهارچوبهای قانونی در مدیریت و هزینه به ویژه در اعتبارات طرح تحول سلامت و پاسخگویی صحیح و به موقع، هماهنگ و دقیق به دستگاه‌های نظارتی را از موارد مهم برشمرد.

وی خطاب به معاونین توسعه مدیریت و منابع دانشگاه های علوم پزشکی تاکید کرد: با توجه به اینکه چند هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی در دست احداث داریم باید با دقت کافی آن‌ها را مدیریت کنیم.

صدر السادات در پایان به تلاش، پیگیری و اقدامات انجام شده توسط حوزه معاونت توسعه وزارت بهداشت در زمینه اخذ مجوز نیروی انسانی لازم برای رفع کمبودها در واحدهای تازه تاسیس، تخت های ویژه، اعضای هیئت علمی و اورژانس اشاره کرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *