رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شکسته شدن قبح طلاق از علل افزایش پرونده‌ها در دادگاه‌ها

19:20 - 22 مهر 1394
کد خبر: ۸۷۸۰۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان- هادی هاشمیان با اشاره به روند افزایشی پرونده های طلاق گفت: کاهش صبر و تحمل زن و مرد ، شکسته شدن قبح طلاق در جامعه از مهم ترین عوامل پرونده‌‌های طلاق در دادگاه‌های خانواده است.
به گزارش به نقل از روابط عمومی دادگستری استان گلستان، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری استان گلستان در همایش خانواده و تکریم بازنشستگان با بیان این که در آیه 21 سوره روم و در روایات اسلامی با صراحت به دو ماموریت مودت و آرامش در نهاد خانواده تاکید شده است گفت:  بخش اعظم مشکلات و معضلات خانواده و تشکیل پرونده های طلاق به دلیل فراموش شدن این دو ماموریت رخ داده است.

وی افزود: بیشترین پرونده‌های استان در بخش کیفری را ضرب و جرح  تشکیل می دهد که این امر  نشان می دهد آستانه صبر و تحمل گلستانی ها پایین آمده است که بخش اعظم آن به نبود آرامش در خانواده ها مربوط می شود.

وی اظهارکرد: مطالبه طلب هم رتبه اول پرونده های حقوقی استان است که  این نشان می دهد ما به تعهدات‌مان پایبند نیستیم و زیر بار دیونی می رویم که توان ادای آن را نداریم .

هاشمیان با بیان اینکه بررسی پرونده‌های تشکیل شده در دادگستری گلستان چه در ضرب و جرح و چه مطالبه طلب نشان می دهد ما باید بیش از پیش بر روی خانواده ها و نقش آنها کار کنیم افزود: اگر بانوان خوب شوهرداری را جهاد بدانند و مردان نیز به این امر که تلاش در راه معیشت خانواده اجر جهاد را دارد واقف باشند و به آن عمل کنند بسیاری از پرونده ها در محاکم تشکیل نخواهد شد.

وی تصریح کرد : اگر تجمل گرایی در خانواده ها کاهش یابد مردان زیر بار تعهداتی که امکان ادای آن را ندارند نخواهند رفت و به این ترتیب مطالبه ی طلب در صدر پرونده های حقوقی ما قرار نخواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری استان گلستان به روند افزایشی پرونده های طلاق هم اشاره کرد و گفت : کاهش صبر و تحمل زن و مرد ، شکسته شدن قبح طلاق در جامعه دلیل ترافیک راهروهای دادگاه های خانواده در استان است.

هاشمیان به خانواده‌ها توصیه کرد: با به کارگیری اصول و ارزش‌های ناب اسلامی در زندگی آرامش را به کانون خانواده‌های خود و در نهایت به جامعه بازگردانند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *