برنامه‌های پیشگیرانه باید مبتنی بر نگاه علمی باشد

17:21 - 21 مهر 1394
کد خبر: ۸۷۳۶۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان – الفت با بیان اینکه این معاونت دست خود را در دست جامعه علمی کشور نهاده است، گفت: برنامه‌های پیشگیری باید مبتنی بر نگاه علمی صورت گیرد.
برنامه های پیشگیرانه باید مبتنی بر نگاه علمی باشدبه گزارش ، «محمدباقر الفت» در نشست امضای سند همکاری بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و دانشگاه علوم پزشکی تهران به شاخص های یک جامعه سالم اشاره کرد و گفت: جامعه ما قرار است جامعه اسلامی باشد و با ویژگی های جامعه اسلامی اداره شود که برای این امر مردم باید تحت تعالیم دینی قرار گیرند تا به فلاح و رستگاری برسند.

وی افزود: برای تحقق این موضوع باید به متون دینی مراجعه کنیم که قرآن کریم به زیبایی به ویژگی ها و شاخص های جامعه سالم اشاره کرده است، همچنین در این خصوص مطالعات زیادی هم در دانشگاه و هم در حوزه صورت گرفته است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان اینکه آنچه در قالب قانون آمده و همه ما آن را به عنوان میثاق ملی قبول داریم افزود: جامعه ای سالم است که افراد آن دارای سلامت کامل روحی، روانی و جسمی باشند و یکی از مهمترین شاخصه های سلامت، سلامت اجتماعی است.

وی افزود: شاخصه هایی که از علوم وارداتی برای سلامت اجتماعی می گیریم باید با آموزه های دینی تلفیق شود تا با پاسخ مثبت جامعه رو به رو شود و نیازهای جامعه را نیز برطرف کند.

الفت ادامه داد: در فصل دوم قانون اساسی به حقوق ملت اشاره شده است که حکومت در برابر ملت مسئول و موظف به برآورده کردن همه حقوق ملت است که خوشبختانه این حقوق در آرمانهای انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفته است و ساختار دولت، قوه قضاییه، قوه مقننه و سایر دستگاه های اجرایی مبتنی بر این حقوق است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه افزود: اگر جامعه از حقوق خود که در فصل دوم قانون اساسی آمده است مانند تحصیل رایگان، درمان رایگان برخوردار شوند آن وقت به سمت جامعه سالم حرکت کرده ایم.

وی افزود: وظیفه ما در این معاونت جلوگیری از آسیب ها و خسارت ها به جامعه است و این در حالی است که نرسیدن به حقوق ملت باعث آسیب خواهد شد.

الفت با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اقدامات پیشگیرانه را فرا قوه ای دانسته و فرمودند اقدامات پیشگیرانه باید علمی صورت گیرد و امضای سند همکاری با دانشگاه علوم پزشکی نیز در این راستا انجام پذیرفت.

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه افزود: اقدامات پیشگیرانه نباید سلیقه ای و به آزمون و خطا صورت گیرد چرا که امکان این نوع کار کردن در جامعه وجود ندارد و اقدامات پیشگیرانه وظیفه همه دستگاه ها است.

الفت با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه باید رنگی علمی و عالمانه بگیرد، گفت: این معاونت یک دست خود را در دست جامعه علمی کشور نهاده و دست دیگر را در دست مسئولان اجرایی تا اقدامات پیشگیرانه مبتنی بر نگاه علمی باشد و اثربخش و نتیجه بخش باشد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *