رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بازار بزرگ ایران را در اختیار ژاپنی‌ها قرار می‌دهیم

10:48 - 21 مهر 1394
کد خبر: ۸۷۱۰۰
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان - وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه علاقه مند هستیم در دوره جدید در زمینه دانش فنی ومهندسی با ژاپن همکاری کنیم، گفت: همانطور که بازار بزرگ ایران در اختیار شرکت های ژاپنی قرار می گیرد انتظار داریم تا تولیدات مشترکمان در بازارهای ژاپن نیز حضور داشته باشد.
به گزارش ، محمدرضا نعمت زاده در دیدار با وزیر امور خارجه ژاپن اظهار کرد: همکاری های ایران با کشورها،‌ بر اساس سرمایه گذاری مشترک و بلند مدت خواهد بود.

وی افزود: همانطور که بازار بزرگ ایران در اختیار شرکت های ژاپنی قرار می گیرد انتظار داریم تا تولیدات مشترکمان در بازارهای شما نیز حضور داشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ما حتما باید مقیاس اقتصادی را در سرمایه گذاری ها و همکاری ها مد نظر داشته باشیم وبه همین دلیل تولید محدود ویا صرفا مونتاژ، راهگشا نخواهد بود.

نعمت زاده تصریح کرد: ایران فرصت های مناسبی برای سرمایه گذاری دارد که مهترین آن امنیت و ثبات در کشور است.

وی گفت: بازار ایران با احتساب کشورهای منطقه، جمعیتی بالغ بر 400 میلیون نفر را شامل می شود که این فرصت خوبی برای شرکتهای ژاپنی برای حضور در ایران است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به هیات ژاپنی اضافه کرد: می توانید روی ایران به عنوان مرکز فعالیت جدی و بلند مدت حساب کنید.

وی تاکید کرد: البته ما مشغول مذاکره با دیگر کشورهای اروپایی هستیم بنابراین باید در تصمیم گیری ها سریعتر عمل کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در زمینه های لوازم خانگی، خودرو و قطعات خودرو، ربات،‌ ماشین آلات، تجهیزات پزشکی، اتوماسیون، نفت، گاز و پتروشیمی فرصت همکاری برای دو کشور است.

در این دیدار فومیو کیشیدا وزیر امور خارجه ژاپن ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: دولت ژاپن از فعالیت شرکت های ژاپنی در جمهوری اسلامی ایران حمایت می کند.

وی گفت: با فراهم شدن شرایط، شرکت های ژاپنی نیز علاقه مند هستند در ایران فعالیت کنند.

وزیر امور خارجه ضمن معرفی شرکت های همراه در این سفر، آن را، نشان از عزم ژاپن برای گسترش همکاری با ایران دانست.

در این دیدار مدیران و نمایندگان شرکتهای ژاپنی به معرفی و زمینه های فعالیت خود پرداختند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *