برپایی هیئت‌های عزاداری ایام محرم در تمامی زندان‌های کشور

2:30 - 21 مهر 1394
کد خبر: ۸۶۹۴۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان- حجت الاسلام ربانی از برگزاری هیئت‌های محبان اهل بیت (ع) در تمامی زندان‌ها و همزمان با آغاز ماه محرم خبر داد.
«حجت الاسلام محسن ربانی» در گفت‌وگو با در خصوص تشریح فعالیت های فرهنگی زندان ها در ایام سوگواری ماه محرم،گفت: تغییر حال و هوای زندان‌ها و نصب نمادهای ماه محرم در زندان‌های کشور از جمله اقداماتی است که همه ساله انجام می‌شود. همچنین از اولین روز ماه محرم هیئت های سوگواری تحت عنوان«هیئت های محبان اهل بیت» در زندان ها و از میان خود زندانیان برگزار می شود.

وی از برگزاری مراسم قرائت زیارت عاشورا در تمامی زندان ها خبر داد و گفت: هر روز زیارت عاشورا توسط خود زندانیان قرائت خواهد شد. 

رئیس اداره فرهنگی و هنری سازمان زندان ها ادامه داد:در ایام سوگواری ماه محرم زندانیان از سخنرانی های مذهبی مختلف بهره مند خواهند شد. روحانیانی که به عنوان امام جماعت در زندانها مستقر هستند، در ایام سوگواری ماه محرم سخنرانی هایی را در زندان ها انجام می دهند.در برخی از شهرستان ها هم روحانیان مبلغ برای سخنرانی در زندان ها دعوت می شوند.

ربانی حضور زندانیان در مراسم سوگواری سالار شهیدان را پرشور توصیف کرد و افزود: هرساله زندانیان با اشتیاق زیاد در این مراسم شرکت می کنند و در سال جاری هم با سیاه پوش کردن فضای زندان به استقبال ماه محرم می روند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *