صلح و سازش 40 درصد پرونده‌های خانوادگی

19:20 - 19 مهر 1394
کد خبر: ۸۶۵۲۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان -صمدی گفت: 40 درصد پرونده‌های خانواده طی سال 93 و شش ماهه نخست سال94 منجر به صلح وسازش شده است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان آذربایجان غربی هادی صمدی ، رئیس شوراهای حل اختلاف آذربایجانغربی در نشست توجیهی اعضای شعب خانواده از صلح و سازش بیش از 40 درصد پرونده های خانواده طی سال 93 و شش ماهه نخست سال94 خبر داد.

وی با بیان اینکه در شعب خانواده دادگاه‌ها به دلیل انبوه پرونده ها با تراکم پرونده مواجه هستیم بر ضرورت استفاده از ظرفیت و توانمندی شوراهای حل اختلاف در زمینه صلح و سازش و کاهش ورودی پرونده به محاکم تاکید کرد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان آذربایجانغربی در ادامه سخنان خود با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) در خصوص مشکلات دادگاههای خانواده علی الخصوص  طلاق توافقی ، بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم در سطح کلان جهت کنترل این موضوع تاکید کرد.

صمدی با اشاره به اینکه میزان پرونده های طلاق در سالهای اخیر به صورت بی رویه ای افزایش یافته است تصریح کرد : اعضای شوراهای حل اختلاف در چنین پرونده هایی و بالاخص پرونده های طلاق توافقی تلاش نمایند با استفاده از تجربیات و توانمندی شوراها ، استفاده از عواطف و احساسات طرفین ، شناسایی ریشه ای اختلاف ، دعوت والدین زوجین به جلسه صلح و سازش شورا و با رعایت ادب و تکریم مراجعین از انجام طلاق توافقی که اثرات بسیار سوء فرهنگی و اجتماعی به دنبال دارد جلوگیری نمایند.

وی با اشاره به اینکه تعداد 8 شعبه شورای حل اختلاف در مرکز استان جهت حل و فصل اختلافات خانوادگی اختصاص داده شده است، از ساماندهی ترکیب اعضای این شعب و ضرورت استفاده از ریش سفیدان، افراد توانمند با نفوذ کلام بالا ، کارشناسان فرهنگی ،  روانشناسی و جامعه شناسی در این شعب تاکید کرد.

گفتنی است در نشست توجیهی اعضای شعب شورای حل اختلاف که با حضور مجتمع شوراهای حل اختلاف شهرستان ارومیه و اعضای شعب ویژه خانواده در سالن جلسات مجتمع شوراها ترتیب یافته بود ، رئیس شوراهای حل اختلاف استان  در زمینه ارجاع پرونده های خانواده به شوراهای حل اختلاف  و اهتمام اعضای شورا جهت ایجاد صلح و سازش توضیحات لازم را ارائه کرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *