رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

25 ترفند در آیفون اپل که آرزو می‌کردید همیشه می‌دانستید/بخش سوم

20:20 - 19 مهر 1394
کد خبر: ۸۶۲۴۴
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
خبرگزاری میزان - به سراغ بیست و پنج ترفند و راهنمای عالی در آیفون می‌رویم که بعد از اطلاع از آن‌ها آرزو خواهید کرد که کاش همیشه آن‌ها را می‌دانستید...
به گزارش گروه فضای مجازی ، همیشه در گوشی‌های پرچم‌داری همچون آیفون که از سیستم عامل اختصاصی بهره می‌برند ویژگی‌ها و ترفند‌هایی وجود دارد که حتی شرکت سازنده نیز آن ها را به صورت رسمی اعلام نمی‌کند و پس از بررسی‌های عمیقی که در این نوع سیستم عامل‌ها انجام می‌شود، ترفند‌های بسیار جالب و کاربردی در درون آن‌ها کشف می‌شود.

سیستم عامل شیک و زیبای iOS با داشتن ظاهری بهینه و بهبود یافته در نسخه هفتم حالا از ویژگی‌هایی بهره می‌برد که تجربه کار با آیفون و آیپد را بسیار عالی‌تر کرده است. اما همیشه نکاتی وجود دارند که بتوانند کار کردن ما با این گجت‌ها را جالب‌تر و سریع‌تر کنند. با هم به سراغ بیست و پنج ترفند و راهنمای عالی در آیفون می‌رویم که بعد از اطلاع از آن‌ها آرزو خواهید کرد که کاش همیشه آن‌ها را می‌دانستید:


11. جستجو در پیام‌های متنی

25 ترفند در آیفون اپل که آرزو می‌کردید همیشه می‌دانستید/بخش سوم

این ترفند نیز یکی دیگر از ویژگی‌های پنهان iOS است که برای پیدا کردن یک پیام متنی خاص بسیار پر استفاده می‌باشد. از نوار جستجو در پیام‌ها استفاد کنید تا پیام خاص خود را بیابید. اگر در صفحه آن را مشاهده نمی‌کنید از بالا به پایین دست خود را بکشید یا اینکه بر روی نوار بالای صفحه تپ کنید تا ظاهر شود.

12. اگر شارژ ندارید با iMessage پیام دهید

25 ترفند در آیفون اپل که آرزو می‌کردید همیشه می‌دانستید/بخش سوم

زمانی که در یک پرواز به وای‌فای متصل هستید اما شارژ گوشی شما تمام شده، شما هنوز هم می‌توانید به دوستانی که از آیفون استفاده می‌کنند پیام بفرستید.

به Settings > Messages بروید و مطمئن شوید Send as SMS غیر فعال باشد و سپس iMessage فعال خواهد بود.

13. ترفند‌های جالب کیبورد

25 ترفند در آیفون اپل که آرزو می‌کردید همیشه می‌دانستید/بخش سوم
1. در زیر حروف معمولی کیبورد آیفون چندین کاراکتر پر استفاده وجود دارد که تنها با فشار بیشتر بر روی هر یک از کارکتر‌ها ظاهر می‌شوند. برای مثال فشار زیاد بر روی دکمه خط فاصله شما را با انواع مختلف خط فاصله رو به رو می‌کند و در هر کدام از کلید‌های دیگر کیبورد نیز علامت ها و کاراکتر‌های بیشتری وجود دارد.

2. ترفند دیگری که در این بخش وجود دارد؛ احتمالا برای مدت مدیدی شما از کیبورد آیفون خود استفاده می‌کنید بدون اینکه بدانید راه حل بسیار آسانتری در اضافه کردن علائم به پیام‌های متنی وجود دارد. به جای اینکه هر بار بر روی دکمه 123 و دوباره زمانی که علامت را اضافه کردید، بر روی ABC تپ کنید. بسیار راحت می‌توانید دکمه 123 را نگه دارد و سپس دست خود را به سمت علامتی که قصد دارید در متن درج شود، بکشید. همین که علامت به متن اضافه شد، کیبورد دوباره به حالت نوشتاری با حروف الفبا در خواهد آمد.

3. ترفند سوم نیز نقطه گذاری با دوبار تپ بر روی فاصله دهنده کیبورد است؛ بدین معنی که شما با دوبار تپ کردن سریع بر روی اسپیس کیبورد می‌توانید در آخر جمله خود نقطه بگذارید و زمانی که دوباره شروع به نوشتن کنید، نوشته شما با یک فاصله از نقطه گذاشته شده آغاز خواهد شد.

25 ترفند در آیفون اپل که آرزو می‌کردید همیشه می‌دانستید/بخش سوم

4. کیبورد آیفون واقعا ویژگی‌های جالبی دارد، یکی دیگر از این ویژگی‌ها که احتمالا از آن خبر نداشته اید زمانی به کمک شما می‌آید که جمله بلندی را نوشته‌اید و به صورت ناگهانی آن را پاک کردید. با لرزاندن گوشی می‌توانید گزینه Undo را احضار کنید و با انتخاب Undo جمله قبل را بازگردانید. تنها مطمئن شوید در زمان لرزاندن آیفون آن را محکم در دست گرفته باشید!

14. آشکار شدن زمان ارسال

25 ترفند در آیفون اپل که آرزو می‌کردید همیشه می‌دانستید/بخش سوم


برای مشاهده دقیق زمان ارسال هر کدام از پیام‌‌ها، با بردن هر پیام به سمت چپ می‌توانید زمان ارسال آن را مشاهده کنید.

15. ویژگی‌های مخفی سیری

25 ترفند در آیفون اپل که آرزو می‌کردید همیشه می‌دانستید/بخش سوم

سیری می‌تواند ویژگی‌های فوق‌العاده سختی را مدیریت کند و همه آن‌ها را انجام دهد. این دستیار صوتی می‌تواند ساعت هشدار برای زنگ خوردن در زمان دلخواه تنظیم کند و حتی یاد بگیرد که چگونه اسم‌ شما را تلفظ کند. برای اطلاع از کار‌هایی که سیری قادر به انجام آن است از آن بپرسید "? What can you do” تا لیستی از دستورات مفید و کاربردی در مورد خودش را به شما نشان دهد.

/ادامه دارد...

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *