جنگ "افغانستان"، طولانی‌ترین جنگ تاریخ آمریکا که پایان نیافته است‌

10:15 - 19 مهر 1394
کد خبر: ۸۶۱۵۷
خبرگزاری میزان - یک هفته نامه چاپ لندن با اشاره به حمله هوایی آمریکا به بیمارستان پزشکان بدون مرز در ولایت قندوز در شمال افغانستان نوشت که طولانی‌ترین جنگ آمریکا در افغانستان پایان نیافته و حتی کمرنگ نیز نشده است.
جنگ به گزارش گروه فضای مجازی ، هفته نامه خبری "اکونومیست" چاپ لندن با انتشار مطلبی در شماره اخیر خود اعلام کرد: جنگ در ولایت قندوز در شمال افغانستان نشاندهنده ادامه حضور آمریکا در افغانستان است.
 
این هفته‌نامه افزود: پس از حمله نیروهای هوایی آمریکا به بیمارستان پزشکان بدون مرز در ولایت قندوز، "برایان تریبوس" سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان اظهار داشت که هدف حمله آن‌ها جایی دیگر بوده و تنها خسارات جانبی به این مرکز درمانی وارد شده است.
 
اکونومیست تأکید کرد: حمله هوایی نیروهای آمریکایی به بیمارستان پزشکان بدون مرز ولایت قندوز حادثه‌ای اتفاقی نبود که در جریان یک بمباران رخ داده باشد، زیرا این بیمارستان در طول یک ساعت با فواصل زمانی 15 دقیقه هدف موشکهای هواپیماهای آمریکایی قرار گرفت.
 
در ادامه این هفته نامه نوشت: تصرف ولایت قندوز از سوی طالبان و سردرگمی در حمله به بیمارستان پزشکان بدون مرز یک بار دیگر تصمیم خروج نیروهای آمریکا از افغانستان را با سوال روبرو کرده است.
 
اکونومیست اذعان داشت: حادثه غم‌انگیز حمله هوایی نیروهای آمریکایی به بیمارستان مذکور نشان دهنده این است که طولانی‌ترین جنگ تاریخ آمریکا پایان نیافته و نقش آمریکا نیز در این باره کمرنگ نشده است.
 
این هفته نامه افزود: بر همین اساس مقامات عالی‌رتبه نظامی پنتاگون نیز بر این باورند که برنامه خروج نیروهای نظامی این کشور از افغانستان مفهومی ندارد.
 
اکونومیست تصریح کرد: با وجودی که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا هنوز تصمیم قاطعانه‌ای در خصوص حضور نیروهای این کشور در افغانستان نگرفته، اما در این مورد نباید بیش از این تردیدی نشان دهد.
 

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *