دوری از قرآن سرمنشأ بسیاری از مشکلات و نابسامانی‌های جامعه بشری است

14:54 - 17 مهر 1394
کد خبر: ۸۵۶۱۱
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان- حجت الاسلام و المسلمین مظفری در مراسم افتتاحیه سومین دوره مسابقات قرآن کریم در دادگستری استان خراسان رضوی گفت: دوری از قرآن راسرمنشأ بسیاری از مشکلات و نابسامانی‌های جامعه امروز بشری است.
به گزارش به نقل از روابط عمومی دادگستری استان خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین مظفری که در مراسم افتتاحیه سومین دوره مسابقات قرآن کریم دادگستری استان خراسان رضوی سخن می گفت با تقدیر از فعالیت‌های قرآنی در مجموعه قضایی استان افزود: آیات متعددی از قرآن به جامعیت قرآن اشاره دارد که به صورت علمی در مجامع دانشگاهی و حوزوی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و هیچکس در این زمینه تردیدی ندارد.

وی اظهارکرد: قرآن یک کتاب و راهنمایی زندگی برای عمل به آن است و قرآنی که هم اکنون در دست ماست همانی است که از سوی خداوند متعال بر پیامبر عظیم الشأن اسلام است.
مظفری خاطر نشان کرد: براساس آیات قرآن سرزمین مکه سرزمین امن بوده و معرفی شده اما امروز در اثر بی توجهی به آیات قرآن و فرهنگ قرآنی شاهد بروز فجایع متعددی از جمله حادثه دردناک منا هستیم.

وی دوری از قرآن را سرمنشأ بسیاری از مشکلات و نابسامانی‌های جامعه امروز بشری دانست و افزود: در صورتی‌که به آیات قرآن به درستی عمل می شد شاهد چنین وضعیتی نمی بودیم.

 رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی انقلاب اسلامی را در ترویج فرهنگ قرآنی نقطه عطفی دانست و گفت: بحمدالله پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد گسترش فرهنگ قرآنی در سطوح مختلف اجتماعی و دانشگاهی هستیم که گام های بزرگی در این زمینه بوده است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب در عمل به قرآن فاصله داریم.

این مسئول عالی قضایی همچنین بیان کرد: قرآن باید در تمام سطوح زندگی ما ساری و جاری می باشد و مردم و مسئولان باید عمل به قرآن را سرلوحه زندگی و عمل خود قرار دهند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *