برچسب شناسه کالا روی البسه وارداتی اجباری شد

2:45 - 16 مهر 1394
کد خبر: ۸۵۱۵۸
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان - سازمان حمایت از ملزم شدن فعالان اقتصادی به نصب برچسب شناسه کالا بر روی البسه واردات رسمی از ابتدای آبان خبر داد.
به گزارش ، مجتبی فراهانی اظهار کرد: این سازمان با همکاری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با عزم جدی و راسخ با عرضه کنندگان پوشاک قاچاق برابر قانون برخورد خواهد کرد.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان افزود: تمام واردکنندگان و فعالان اقتصادی بخش عرضه پوشاک با برند خارجی ملزم به دریافت مجوز فعالیت نمایندگی از مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از صنعت نساجی اضافه کرد: هرگونه فعالیت واحد صنفی پوشاک بدون پروانه کسب معتبر، ممنوع است و اتحادیه ها موظف به جلوگیری از ادامه فعالیت این واحدها هستند.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت افزود: با نگهداری هر نوع البسه وارداتی در واحد صنفی و یا انبارهای بدون برچسب، به موجب قانون برخورد خواهد شد.

فراهانی توضیح داد: اتحادیه های صنفی مربوط در سراسر کشور موظفند ضمن شناسایی و برخورد با واحدهای صنفی بدون پروانه کسب، لزوم رعایت ضوابط و مقرراتی مد نظر از جمله در باره خرید البسه وارداتی دارای کد رهگیری و با فاکتور رسمی را به واحدهای صنفی تحت پوشش ابلاغ کنند.

وی اضافه کرد: این اقدام برای اجرای وظایف مقرر در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به منظور ساماندهی عرضه پوشاک با نشان تجاری خارجی و حفظ حقوق مصرف کنندگان است و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف می توانند شکایات خود را به سامانه تلفنی 124 و ستادهای مستقر در سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها اطلاع داده و مطمئن باشند در کوتاهترین زمان ممکن به شکایت های آنها رسیدگی خواهد شد.

فراهانی برخورد با عرضه پوشاک قاچاق را اجتناب ناپذیر دانست و یادآور شد: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مطابق ماده 36 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از جمله دستگاههای کاشف کالای قاچاق است.

به گفته این مقام مسئول، بازرسان این سازمان در 6 ماهه اول امسال با انجام بیش از 125 هزار مورد بازرسی کشف کالای قاچاق در سطح کشور حدود 95 میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و ضبط کرده اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *