رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آخرین قیمت خودرو به تفکیک کارخانه و بازار + جدول

8:52 - 15 مهر 1394
کد خبر: ۸۴۷۸۱
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان - حمایت دولت از خودروسازان و مقاومت خودروسازی ها در برابر افزایش کیفیت و کاهش قیمت سبب شده تا تفاوت قیمت، بازار و کارخانه بیشتر شود که خروجی چنین سیاستی تعدیل 20 درصدی کارگران خودروسازان و کسادتر شدن بازار خودرو شده است.
آخرین قیمت خودرو به تفکیک کارخانه و بازار + جدولبه گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، حمایت آشکار دولت از خودروسازان سبب ایجاد حاشیه امن برای خودروسازان شده است یا به عبارتی دیگر خودروسازان  به هیچ وجه نگران کاهش فروش خود نیستند زیرا با کاهش فروش نیروهای خود را تعدیل خواهند کرد و از سوی دیگر از دولت یارانه و سوبسید دریافت خواهند کرد که نمونه آن بازدید اخیر محمدباقر نوبخت از یکی خودروسازی ها بود که در جریان این بازدید از اختصاص یارانه به خودروسازی ها خبر داد.

در حال حاضر خودروسازان داخلی از حضور غول خودروسازی ها و شرکت های قدرتمند در ایران ترس دارند زیرا حضور چنین شرکت هایی در ایران به طور مستقیم بر تولید خودروسازان تاثیر می گذارد. به عنوان مثال آقای هیرویوکی ایشیگه رئیس سازمان تجارت خارجی ژاپن (جترو) در حاشیه دیدار با رئیس اتاق ایران گفت: به دنبال شرکای ایرانی برای تولید خودرو و قطعات خودرو در ایران هستیم.

وی اضافه کرد: هم اکنون 30 شرکت بزرگ و معتبر اقتصادی ، صنعتی و تولیدی ژاپن از جمله شرکت های نفت و گاز و پتروشیمی و همچنین خودروسازهای میتسوبیشی و سوزوکی در ایران حضور دارند تا در نشست های مستقیم با طرف های ایرانی روابط تجاری دو کشور را تقویت و مشکلات پیش روی توسعه روابط را رفع کنند.

دیگر وقت آن رسیده که خودروسازان تدبیری برای کیفیت پایین و قیمت بالای خودروها بیاندیشند و از این حاشیه امن ایجاد شده خارج شوند.

قیمت خودرو کاهش می یابد
محمد‌رضا خان‌محمدی عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان با بیان اینکه دیگر وقت آن رسیده خودروسازان از حاشیه امن تولید خودروهای بی کیفیت خارج شوند تا مقدمات کاهش قیمت خودرو تا پایان سال فراهم شود، گفت: پیش بینی ها بر این است که خودرو ارزان می شود.

وی اظهار کرد: مشکل تولید خودروی بی کیفیت و گران مربوط به تولیدکنندگان است و در این رابطه نباید به دولت انتقادی کرد چرا که براساس آمایش صنعتی، کشور نباید وارد صنعت خودروسازی می شد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی درباره اتفاقات آتی مانند کاهش قیمت خودرو تا پایان سال گفت: برای پایین آوردن قیمت عوامل مختلف تأثیرگذار است باید همه آن تک تک بررسی شده و حل و فصل شود. انتظار می رود با اعمال شیوه های مدیریتی جدید و ارزان شدن مواد اولیه، قیمت خودرو تا پایان سال کاهش یابد.

رتبه 12 ایران از لحاظ تولید خودرو در جهان
اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در خصوص توسعه صنعت خودرو هم گفت: ایران با تولید سالانه یک ونیم میلیون دستگاه خودرو رتبه 12 را به لحاظ تولید و تعداد خودرو در جهان دارد و ظرفیت بالایی برای همکاری داریم.

به طور کلی بی کیفیت و گران بودن خودروهای تولید شده در ایران سبب شده تا شاهد تفاوت قیمت خودروی صفر در بازار و کارخانه باشیم که نمونه ای از قیمت ها در جدول های زیر آورده شده است.


بازار خودرو همچنان کساد/ آخرین قیمت خودرو به تفکیک کارخانه و بازار + جدولبازار خودرو همچنان کساد است/ آخرین قیمت خودرو به تفکیک کارخانه و بازار + جدولبازار خودرو همچنان کساد است/ آخرین قیمت خودرو به تفکیک کارخانه و بازار + جدولبازار خودرو همچنان کساد است/ آخرین قیمت خودرو به تفکیک کارخانه و بازار + جدولبازار خودرو همچنان کساد است/ آخرین قیمت خودرو به تفکیک کارخانه و بازار + جدولبازار خودرو همچنان کساد است/ آخرین قیمت خودرو به تفکیک کارخانه و بازار + جدولبازار خودرو همچنان کساد است/ آخرین قیمت خودرو به تفکیک کارخانه و بازار + جدول


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *