کاهش 650 میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری نفتی در جهان/ پیش بینی افزایش قیمت نفت

21:19 - 14 مهر 1394
کد خبر: ۸۴۷۴۲
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
خبرگزاری میزان - عبدالله سالم البدری، دبیر کل اوپک اعلام کرده است بر اساس پیش بینی ها، رشد تولید نفت کشورهای غیر عضو اوپک سال‌ آینده میلادی صفر می شود.
به گزارش گروه اقتصادی ، عبدالله سالم البدری، دبیر کل اوپک، در اظهارات امروز خود بازار را شگفت زده کرد.

به گزارش رویترز، البدری، در این اظهارات اعلام کرد به دلیل کاهش شدید سرمایه گذاری در صنعت نفت طی سال گذشته و در شرایط کنونی، رشد عرضه نفت کشورهای غیر اوپک در سال 2016 صفر خواهد شد.

وی ادامه داد، بر اساس ارزیابی های صورت گرفته، معادل 650 میلیارد دلار از سرمایه گذاری هاغی شرکت ها و دولت ها در صنعت نفت کنار گذاشته شده است و بر همین اساس بزودی کسری در عرضه نفت در بازار جهانی رخ خواهد داد.

این مقام اوپک همچنین تأکید کرد : برای بازگرداندن تعادل به بازار جهانی نفت، تولید کنندگان اوپک و غیر اویکی باید با یکدیگر تعامل داشته و همکاری کنند.

بنا به گفته البدری، بر اساس نشانه های موجود قیمت نفت در حال حاضر در کف خود قرار دارد.

البدری ابراز امیدواری کرد ماندن قیمت نفت در کف آن خیلی به طول نینجامد.

بر اساس پیش بینی اوپک، تقاضای جهانی نفت در سال 2016، 1.3 میلیون بشکه افزایش خواهد یافت.

به گزارش اف ایکس استریت، گزارش فتیح بیرول، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی، مبنی بر کاهش شدید سرمایه گذاری در صنعت نفت جهان و بی سابقه بودن این سقوط سرمایه گذاری در تاریخ این صنعت، سخنان البدری را مورد تأیید قرار می دهد.

بنا به اعتقاد البدری، این کاهش سرمایه گذاری که به کاهش عرضه در آینده نزدیک منجر خواهد شد، می تواند طی سال‌آینده به افزایش قابل توجه قیمت نفت در جهان منجر شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *