مهمترین اصل برای دستگاه قضایی،امنیت و آسایش مردم است

2:30 - 16 مهر 1394
کد خبر: ۸۴۳۸۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان-دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: امنیت و آسایش مردم مهمترین اصلی است که مقامات قضایی به ویژه دادستان ها باید به آن اهتمام داشته باشند.
جمال قضاوتی در جلسه دادستان های سراسر استان یزد افزود : کشف جرائم ، تعقیب مجرمین و فصل خصومت از وظایف دستگاه قضایی است اما آنجه از همه مهمتر است برقراری امنیت مردم و ارتقاء آن در جامعه است.
 
وی اظهار داشت:قانون خشک و بی روح است و مجریانی که باید آن را اجرا کنند باید آن را به گونه ای تفسیر کنند که به نفع مردم و افزایش دهنده آسایش جامعه باشد.
 
این مقام قضایی با اشاره به خلأ های قانونی در بعضی از موارد تصریح کرد:دادستان و یا هر مقام قضایی نمی تواند به بهانه خلأ قانونی از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند بلکه باید مسائل جامعه را به گونه ای مدیریت کند و بتواند خلأ های قانون را به نفع شهروندان و جامعه برطرف سازد.
 
دادستان یزد تأکید کرد: امنیت مردم شوخی بردار نیست و از اهم امور قضایی است و باید با ورود به عرصه پیشگیری از وقوع جرم و مقابله و برخورد با مجرمین از امنیت مردم صیانت کرد.
 
وی به مسئولیت دادستانی در قبال مردم و جامعه اشاره کرد و گفت:نباید بحث و جدل علمی در مباحث پیچیده و سنگین حقوقی رسالت دادستانی را به حاشیه ببرد.
 
قضاوتی خاطرنشان کرد:مردم ولی نعمت ما هستند و امنیت جامعه و اعتبار نظام که با خون شهیدان به دست ما رسیده است خط قرمز ما می باشد و هرگز نباید اجازه بدهیم کوچکترین خللی در این زمینه ایجاد گردد.
 
شایان ذکر است در این جلسه دادستان های سراسر استان نیز پیرامون مسائل حقوقی و امنیتی مطالبی را بیان نمودند.

 
 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *