انگلیسی‌ها اشتیاق شدیدی برای همکاری با ایران دارند

23:00 - 13 مهر 1394
کد خبر: ۸۴۲۰۹
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان - رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و انگلیس گفت: شرکت های انگلیسی علاقه زیادی برای توسعه همکاری های بلند مدت و همچنین انتقال فنآوری های نوین به ایران در دوره پساتحریم دارند.
به گزارش ، سر ریچارد دالتون پس از دیدار با مدیر عامل بانک صنعت و معدن اظهار کرد: پس از سفر اخیر وزیر امور خارجه انگلیس به ایران و همچنین بازگشایی سفارت ما در تهران فرصت خوبی برای بررسی زمینه های همکاری و همچنین ارزیابی روش های توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی فراهم شده است.

وی ادامه داد: در این مذاکرات همچنین زمینه های مورد علاقه طرف های ایرانی برای سرمایه گذاری بررسی شد و در حوزه خودروسازی هم میتوانیم همکاری ها را افزایش دهیم.

ریچارد دالتون با بیان اینکه ایران برای رسیدن به جایگاه واقعی خود درمیان کشورهای در حال توسعه تلاش می کند و آقای روحانی هم به توسعه اقتصادی اهمیت می دهد، تصریح کرد: انگلیس می تواند در زمینه های مختلف از جمله صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و تامین فناوریهای نوین به ایران کمک کند.

رئیس اتاق مشترک ایران و انگلیس اظهار کرد: در مذاکرات امروز درباره موارد همکاری و علایق دو طرف بحث کردیم و امیدواریم زمینه های همکاریهای بلند مدت تجاری و اقتصادی پایدار میان دو کشور فراهم شود.

گفتنی است ریچارد دالتون به همراه هیاتی شامل 15 مدیر ارشد و کارشناس در بخش‌های انرژی، حقوق، مهندسی و سایر بخش‌ها که به دنبال فرصت حضور در بازار ایران هستند به کشورمان سفر کرده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *