رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تمامي آنچه لازم است درباره Microsoft Office 2016 براي مك بدانيد/ بخش اول

12:11 - 13 مهر 1394
کد خبر: ۸۳۹۵۳
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
خبرگزاری میزان - تصميم داريم در اين مقاله به معرفي نسخه جديد اين مجموعه نرم‌افزاري قدرتمند و قابليت‌هاي آن بپردازيم. با ما همراه باشيد.
به گزارش گروه فضای مجازی ، شركت مايكروسافت، با همه‌ كاستي‌ها و اشكالات كوچك و بزرگي كه بعضاً در آن وجود دارد، براي سالهاست كه به‌ عنوان بهترين و كامل‌ترين مجموعه‌ نرم‌افزاري اداري و خانگي شناخته مي‌شود، اين در حالي است كه مجموعه‌هاي مشابه هنوز رقباي مهمي براي آفيس محسوب نمي‌شوند. آفيس يك مجموعه اداري در برگيرنده نرم‌افزارهاي يكپارچه، سرورها و سرويس‌ها است كه براي سيستم‌ عامل‌هاي مايكروسافت ويندوز و مك او اس ايكس ساخته شده است. مايكروسافت آفيس در سال 1989 براي سيستم‌ عامل مك او اس ايكس معرفي شد و اولين نسخه از اين نرم‌افزار براي ويندوز نيز در سال 1990 ارائه گرديد. اولين نسخه اين مجموعه نرم‌افزاري تنها شامل ابزارهايExcel ،Word و PowerPoint و اما طي سالها توسعه يافت و نسخه‌هاي متعددي از آن روانه بازار شد. آخرين نسخه كامل اين نرم‌افزار در سال 2013 منتشر شد و در همان زمان اعلام شد كه تا سال 2015 براي آن آپديت ارائه خواهد شد و حالا به ‌تازگي نسخه جديد اين مجموعه با نام Microsoft Office 2016 براي سيستم عامل مكينتاش منتشر شده در حالي ‌كه انتظار مي‌رود بزودي شاهد انتشار نسخه ويندوزي آن نيز باشيم.

پس از پايان دوره‌ي استفاده‌ي آزمايشي از مجموعه‌ي نرم‌افزاري آفيس 2016 كه از ماه مارس آغاز شده بود، مايكروسافت امروز نسخه‌نهايي آن را رسماً منتشر كرد. آفيس 2016اولين نسخه‌ جديد از آفيس پس از عرضه‌ نسخه‌ پيشين در سال 2011ميلادياست. آفيس 2016 متشكل از نرم‌افزار‌هاي Word، Excel ،PowerPoint، Outlook و OneNote است كه با بهينه‌سازي‌هايي در زمينه هماهنگي با صفحه‌ نمايش رتينا، رابط كاربري بهبود يافته و ويژگي‌هاي جديد در كنار امكان بهره‌گيري از سرويس‌هاي ذخيره‌ ابري در اختيار كاربران قرار خواهد گرفت.

آفيس 2016 براي مك بسياري از ويژگي‌ها و المان‌هايي كه در نسخه‌هاي پيشين آفيس براي ويندوز و اپليكيشن‌هاي موبايل آفيس وجود داشت، را در خود دارد. اين مجموعه از طراحي مشابه با سيستم عامل يوسمتي بهره مي‌برد كه كاربران را قادر مي‌سازد از ويژگي‌هايي نظير پشتيباني از تمام صفحه‌ نمايش، صفحه‌هاي نمايش رتينا و ژست‌هاي چند لمسي استفاده كنند. رابط كاربري پيشرفته و زيبا اين برنامه نيز باعث بهبود سرعت كار مي‌شود و در حالي كه قابليت چند وظيفگي يا انجام چند كار بطور همزمان را تسهيل مي‌بخشد. ضمناً پشتيباني از سرويس‌هاي ذخيره‌ ابري امكان استفاده از مستندات آفيس را در ابزارهاي مختلف امكان‌پذير مي‌كند.

گفتني است مايكروسافت در نظر دارد تا بروزرساني‌هايي را به ‌صورت مستمر براي اين مجموعه‌ نرم‌افزاري منتشر كند كه ترتيب زماني آن‌ها هر سه ماه يكبار خواهد بود.

طراحي

درباره تغييرات ظاهري Microsoft Office 2016 بايد گفت، اين برنامه شباهت‌هايي به نسخه ويژه و بهينه‌سازي شده براي قابليت‌هاي لمسي آفيس ويندوز 10 خواهد داشت در حالي كه از ظاهري رنگارنگ به ‌منظور مطابقت هرچه بيشتر با طراحي برنامه‌هاي ورد، اكسل و پاورپوينت بهره‌مند شده است.

درباره محيط كار اين برنامه بايد گفت اگرچه شما مي‌توانيد همان ريبون آشناي آفيس را در آفيس 2016 نيز داشته باشيد اما تغييرات ظاهري اعمال شده در اين بخش را نمي‌توان ناديده گرفت. حالا ظاهر ريبون به نسخه مشابه براي ويندوز 10 نزديك‌تر شده، اين در حالي است كه باز طراحي اين بخش تأثير بسزايي در هرچه سازمانمندتر شدن اين مجموعه و البته سازگاري بيشتر با اپليكيشن ها داشته است. تب جديد Mailings در اين بخش نيز كاربران تجاري را خشنود خواهد ساخت.

قابليت‌هاي جديد آفيس 2016

Microsoft Office 2016 قابليت‌هاي جديدي را شامل شده كه براي هر دو دسته از كاربران خانگي و اداري بسيار كاربردي است. اين نسخه پيش‌نمايش بر يكپارچه‌سازي برنامه‌هاي آفيس با سرويس ابري آفيس 365 مايكروسافت تمركز دارد.

اضافه شدن قابليت ويرايش آني سند توسط چند كاربر به آفيس 2016 را مي‌توان يك ويژگي كليدي براي اين مجموعه‌ نرم‌افزاري خواند كه مي‌تواند به عامل برتري آن در برابر رقبايي چون گوگل تبديل شود. در ضمن، براي آن دسته از كساني كه به دنبال دستورات خاص هستند اما به طور دقيق كليدهاي ميان‌بر را نمي‌دانند، امكان جست‌وجوي فرمان مورد نظر در جعبه جست‌وجوي "Tell me" فراهم آمده، در حالي كه اپليكشن هوشمند Insight نيز كه از موتور جست‌وجوي بينگ استفاده مي‌كند قادر به جستجوي اطلاعات مورد نياز كاربر در فضاي مجازي است. علاوه بر اين، قابليت جديدي تحت عنوان Insert Equation به اين مجموعه اضافه شده كه اجازه مي‌دهد با استفاده از قلم، ماوس يا انگشت خود فرمول يا معادلات مختلف را مستقيماً در اين نرم‌افزارها بنويسيد تا به‌ صورت خودكار به حالت تايپ شده تبديل شوند.

/ادامه دارد...

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *