کشته شدن 197 تن از اعضای گروه طالبان/شکست گروه طالبان در شهرستان «تاله و برفک» استان بغلان

18:57 - 12 مهر 1394
کد خبر: ۸۳۸۳۴
خبرگزاری میزان - کشته شدن یک خبرنگار در قندوز، کشته شدن 197 تن از اعضای گروه طالبان، ترور یکی از بزرگان قوم در ارزگان، شکست گروه طالبان در شهرستان «تاله و برفک» استان بغلان، برگزاری جشن «انگور» در کابل و تلفات داعش در شرق افغانستان از جمله خبرهای مهم روز یکشنبه افغانستان است.
به گزارش گروه بین الملل ، خبرهای مهم روز یکشنبه افغانستان را در ادامه مشاهده می کنید.

**کشته شدن یک خبرنگار در قندوز افغانستان
مرکز حمایت از رسانه های آزاد افغانستان (نی) روز یکشنبه اعلام کرد که «ذبیح الله پشتون یار» خبرنگار یک رادیوی محلی در جریان درگیری ها بین نیروهای افغان و گروه طالبان در استان قندوز این کشور کشته شده است.
پشتون یار که ابتدا زخمی شده بود و از شدت جراحات وارده و رسیدگی نکردن به موقع، به وضعیت درمانی این خبرنگار در بیمارستان مرکزی قندوز جان باخته است.

**کشته شدن 197 عضو گروه طالبان
«ظاهر عظیمی» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان روز یکشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت که 197 عضو گروه طالبان در 24 ساعت گذشته در مناطق مختلف این کشور کشته و 80 تن از آنان هم زخمی شدند.
عظیمی افزوده است که در این مدت تعدادی سلاح و مقادیری مهمات به دست نیروهای افغان افتاده است.

**ترور بزرگ یکی از اقوام استان ارزگان
«دوست محمد نایاب» سخنگوی استانداری ارزگان افغانستان از ترور یکی از بزرگان قوم توسط افراد مسلح ناشناس، در مرکز این استان خبر داد.
وی گفت: «معلم حبیب الله» در منطقه «مهرآباد» شهر «ترینکوت» مرکز استان ارزگان، هدف حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفت و کشته شد.
تاکنون شخص و یا گروهی مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

**شکست طالبان در شهرستان تاله و برفک
شهرستان «تاله و برفک» استان بغلان افغانستان در حمله نیروهای افغان از کنترل طالبان خارج شد.

«فیض محمد امیری» فرماندار این شهرستان به رسانه ها گفته است که این شهرستان در حمله نیروهای افغان و همکاری و مشارکت مردم از کنترل طالبان خارج شد و امنیت در این شهرستان تامین شده است.

گروه طالبان دو روز پیش شهرستان تاله و برف استان بغلان را تصرف کرده بود.

**جشن انگور در کابل
رییس کشاورزی استان کابل افغانستان از برگزاری «جشن انگور» در یکی از شهرستان های پایتخت خبر داد که در آن 22 نوع انگور این استان به نمایش گذاشته شد.

جشن انگور، هر سال در مهر ماه در استان های مختلف افغانستان برگزار می شود.
«اسدالله ضمیر» مدیر اجرایی این جشنواره به رسانه های محلی این کشور گفت: این جشن به مناسبت آغاز فصل برداشت انگور در «قره باغ» کابل برپا شد.

**تلفات داعش در شرق افغانستان
«حضرت حسین مشرقی وال» سخنگوی پلیس استان ننگرهار افغانستان روز یکشنبه اعلام کرد که 14 عضو داعش در شهرستان «کوت» این استان در درگیری با نیروهای افغان کشته شدند.

وی گفت: افراد وابسته به داعش صبح امروز به پایگاه های نیروهای ارتش در این شهرستان حمله کردند و در این حمله 14 تن از آنان کشته و تعدادی سلاح و مهمات به دست نیروهای افغان افتاد.

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *