برخورد قاطع و سریع با جرائم انتخاباتی

14:05 - 12 مهر 1394
کد خبر: ۸۳۶۷۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان- موحد گفت: دستگاه قضائی استان به صورت قاطع و سریع به جرائم انتخاباتی رسیدگی خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی میزان، یدالله موحد در اولین جلسه شورای پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان کرمان ضمن گرامیداشت یاد عزیزان از دست رفته حادثه غم انگیز منا از خداوند برای این عزیزان طلب مغفرت الهی نمود وجلسه با قرائت فاتحه به روان پاک این جانباختگان آغاز شد.

 وی با اشاره به اینکه 2 انتخابات بسیار مهم وسرنوشت ساز مجلس شورای اسلامی وخبرگان رهبری را در اسفند ماه سال جاری در پیش رو داریم،اظهار کرد: امیدواریم با تدبیر وبرنامه ریزی در همه عرصه‌ها بتوانیم زمینه مشارکت حداکثری مردم را فراهم کنیم.

موحد بیان کرد:در تمامی شهرستان‌های استان کرمان شعب ویژه برای رسیدگی به جرائم انتخاباتی اختصاص یافته است وحسب قانون وبطور فوق العاده وقاطعانه وبدون اغماض به جرائم وتخلفات انتخاباتی رسیدگی خواهد شد.

این مقام ارشد قضائی استان کرمان تاکید کرد: ستادهای پیشگیری از جرائم انتخاباتی در تمامی حوزه های قضائی فعال ومطابق ستاد مرکز استان به وظایف خود عمل می کنند.

وی  عنوان کرد:هدف ما برگزاری یک انتخابات پر نشاط و متناسب با شئونات نظام مقدس جمهوری اسلامی است وبایستی مسئولین مرتبط با امر انتخابات برنامه ریزی وتدابیر لازم را در این خصوص  اتخاذ نمایند تا یک برگ زرین دیگر به اوراق تاریخ  کشور افزوده شود.

وی گفت: مهمترین وظیفه قوه قضائیه در امر انتخابات، پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی و برخورد قاطع وسریع با متخلفین انتخاباتی خواهد بود.

موحد با اشاره به اینکه به جرائم انتخاباتی در فصل هفتم ونهم از قانون انتخابات شورای مجلس اسلامی اشاره شده است،گفت: با توجه به ماده 6قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تاکیدات ریاست قوه قضائیه، تشکیلات قضائی در هر حوزه انتخابیه به منظور پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی ضمن هماهنگی با ناظرین شورای نگهبان وهیئت اجرایی، اقدامات لازم را در محدوده مقررات در قالب تشکیل ستادهایی معمول خواهند داشت.

این مقام ارشد قضائی استان کرمان عملکرد ستاد های پیشگیری از جرائم انتخاباتی را در انتخابات گذشته مثبت  ارزیابی کرد واین موفقیت را حاصل تلاش ،همدلی وهمزبانی مسئولین استانی  دانست.

موحد ادامه داد:مخاطب تدابیر این ستاد ها در سطح استان ،همه عوامل و دست اندرکاران اجرائی ،ناظرین شورای نگهبان ، کاندیداها وطرفداران آنها واصحاب رسانه می باشند.

وی تاکید کرد: عوامل اجرائی برگزاری انتخابات بایستی اصل بی طرفی در برگزاری انتخابات وانجام وظایف را در  سرلوحه کار خود قرار دهند.

رییس ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان کرمان گفت: بیشترین تدابیری که در این شورا دنبال خواهد شد معطوف به کاندیدای مجلس شورای اسلامی ومسئولین ستادهای تبلیغاتی وهواداران  آنها خواهد بود.

وی بیان کرد: اصحاب رسانه نقش مهندسی افکار جامعه را برعهده دارند وبایستی یک امنیت وآرامش روانی در ایام برگزاری انتخابات برای جامعه تولید کنند.

رییس کل دادگستری استان کرمان یکی از محور های فعالیت این ستاد را بحث آموزش در جهت پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی به مخاطبین وافراد ذی مدخل در امر انتخابات  برشمرد و افزود: دستگاه قضائی همکاری لازم را در جهت هرچه باشکوه تر برگزار شدن انتخابات با وزارت کشور وشورای نگهبان  خواهد داشت.
وی گفت :جرائم انتخاباتی در سه بازه زمانی  قبل ،حین و بعد برگزاری از انتخابات رصد خواهد شد و با متخلفین برخورد قضائی مقتضی صورت خواهد پذیرفت.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *