با فروش سرمایه‌ کشور نمی‌توان به قدرت رسید/ در گذشته اشتباه کردیم

11:32 - 12 مهر 1394
کد خبر: ۸۳۵۹۰
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان - نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ ملتی با فروش سرمایه‌های خود نمی‌تواند به قدرت برسد بلکه باید با درآمدزایی و تولید ثروت کشور را اداره کرد.
به گزارش ، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد در دومین روز از همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل و نقل، مسکن و شهرسازی که صبح امروز یکشنبه برگزار شد اظهار کرد: ما در گذشته اشتباهی استراتژیک داشتیم و گمان می‌کردیم باید در امور زیرساخت و حمل و نقل دولت متولی امور باشد در حالی که کاری که وزارت راه و شهرسازی امروز انجام می‌دهد درست است و باید بستر را برای ورود سرمایه گذاران بیش از پیش فراهم کرد.

وی ادامه داد: برای رسیدن به سند چشم انداز توسعه و اهداف برنامه اقداماتی این چنین که موجب ورود سرمایه گذاران به کشور می‌شود لازم است.

وی اضافه کرد: به اذعان همگان ایران جزء پنج کشور ژئوپلتیک جهان است که دارای امنیت بالا و قدرت سیاسی بی نظیری است. حال این کشور اراده کرده است شرایط را برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی فراهم کند. این مهم عزم قوای سه گانه و وزارت راه و شهرسازی است که حمایت سه قوه به ویژه مجلس را نیز به دنبال خود دارد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به نامه امیرالمومنین خطاب به مالک اشتر حاکم مصر اشاره و اظهار کرد: در این نامه آمده است که باید اقتصاد همراه با جمع‌آوری درآمدهای مالیاتی باشد و این اصل در تاریخ جمهوری اسلامی ایران هیچگاه درست اجرا نشده است. در واقع این سخن امام علی (ع) حاکی از این است که هیچ ملتی با فروش سرمایه‌های خود نمی‌تواند به قدرت برسد بلکه باید با درآمدزایی و تولید ثروت کشور را اداره کرد.

وی ادامه داد: وظیفه دومی که امیرالمومنین خطاب به مالک متذکر شده شناخت دشمن و رویارویی صحیح با آن است. در این زمینه جمهوری اسلامی ایران بسیار مقتدر و درست عمل کرده است به طوری که امروز ۶ قدرت بزرگ دنیا مجبور به تسلیم و پذیرش ایران هسته‌ای هستند.

ابوترابی یادآور شد: راهبرد سوم که امیرالمومنین به مالک تاکید کرده است تقویت دانش و علم در کنار اخلاق و بسط عدالت است. کشوری می‌تواند پیشرفت کند که مردمی صالح داشته باشد. صلاحیت‌های علمی، اخلاقی و مدیریتی باید در جامعه اسلامی ارتقا پیدا کند و نظام جمهوری اسلامی عمیقا به این موضوع اعتقاد دارد.

وی افزود: بسیاری از هموطنانمان را اخیرا به دلیل سو مدیریت در کشور همسایه‌مان از دست داده‌ایم، در حالی که حکام این کشور از مفهوم مردم سالاری چیزی نمی‌دانند و غرب نیز از آن‌ها حمایت می‌کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به وجود بیش از چهار و نیم میلیون دانشجو در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از سرمایه‌های ایران نیروی انسانی عالم و داناست و میهمانان و سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند از این سرمایه‌های بی نظیر نیز استفاده کنند.

ابوترابی اضافه کرد: راهبرد چهارم و پایانی که امیرالمومنین به مالک اشتر تاکید کرده بود آبادانی و عمران مصر بود که بیش از ۱۴۰۰ سال قبل امام ما بر این نکته تاکید داشته و این نکته بیانگر اهمیت موضوع حمل و نقل، مسکن و شهرسازی است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان امیرالمومنین خطاب به مالک اشتر حاکم مصر گفت: ابتدا باید به سرمایه گذاران احترام گذاشت و حقوق آنها را رعایت کرد و پس از آن از آنها اخذ مالیات کرد. ولی ما در گذشته اشتباهی استراتژیک داشته‌ایم و گمان می‌کردیم باید در امور زیرساخت و حمل و نقل، دولت متولی امور باشد در حالی که کاری که وزارت راه و شهرسازی امروز انجام می دهد درست است و باید بستر را برای ورود سرمایه گذاران بیش از پیش فراهم کرد.

وی شرایط فعلی را برای ورود سرمایه‌گذاران به کشور مناسب ارزیابی و تاکید کرد: بانک‌ها باید به حمایت بیشتر از سرمایه‌گذاران اقدام کنند و نقشه راهی برای ورود سرمایه‌گذاران تبیین شود. کاری که امروز وزارت راه و شهرسازی انجام داده است به دور از هرگونه شعار اقدامی عملی در جهت تبیین نقشه راه برای ورود سرمایه‌گذاران در پروژه‌های حمل و نقل، مسکن و شهرسازی است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *