مراسم تشییع جان‌باختگان فاجعه منا در تهران+ گزارش لحظه به لحظه

10:02 - 12 مهر 1394
کد خبر: ۸۳۵۱۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- مراسم تشییع جان‌باختگان فاجعه منا با حضور خیل گستره‌ای از مردم دقایقی پیش در تهران آغاز شد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی میزان، مراسم تشییع 104 جان‌باخته فاجعه منا که روز گذشته به کشور بازگشتند، با حضور خیل گستره‌ای از مردم دقایقی پیش در تهران و سایر استان‌های کشور آغاز شد. در تهران این مراسم در محل دانشگاه تهران آغاز شده است.

ساعت 10

مراسم رسمی استقبال از جان‌باختگان منا با حضور مقامات لشکری و کشوری در دانشگاه تهران آغاز شد. در حالی که محوطه دانشگاه تهران مملو از جمعیت شده، خیابان‌های اطراف هنوز پر نشده است.


ساعت 10:05

تمام فضای داخل دانشگاه تهران مملو از جمعیت شده و درب‌های دانشگاه به روی شرکت کنندگان بسته شده است. اجازه ورود به محوطه دانشگاه تهران به هیچ فردی داده نمی‌شود و جمعیت شرکت کننده د مراسم در خیابان‌های اطراف در حال افزایش است.

ساعت 10:15

شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر آل سعود در میان شرکت کنندگان در مراسم طنین انداز شد. تشییع کنندگان خواستار محاکمه سران و مسئولان مقصر آل سعود شدند، افرادی که با بی کفایتی خود موجب جان باختن حدود 5 هزار مسلمان در مناسک حج شدند.




ساعت 10:20

اورژانس و آتش نشانی در محل مستقر شده اند و شرایط راتحت کنترل دارند.

ساعت 10:45

پیکرهای جان‌باختگان منا روی دست‌های جمعیت عزادار از دانشگاه تهران خارج شد.

ساعت 11

پیکر جان‌باختگان روی دست مردم تهرانی در حال تشییع به سمت چهارراه کاج است.

ساعت 11:15

قرار است پیکر جان باختگان به پزشکی قانونی منتقل شود.

ساعت 11:20

خانواده‌های جان باختگان منا مقابل دانشگاه تهران بلاتکلیف مانده‌اند. سازمان حج و زیارت اعلام کرده است که باید از استانداری پیگیری کنید و استانداری هم اعلام کرده است که جنازه ها در پزشکی قانونی تحویل خانواده ها می شود.

ساعت 11:25

برخی مسئولان به خانواده های جان باختگان اعلام کرده اند که پیکرها در بهشت زهرا تحویل آنها می شود که این بر بلاتکلیفی خانواده‌ها افزوده است.

ساعت 11:30

در میان جمعیت تشییع کنندگان چند تن از اعضای شورای شهر تهران از جمله حبیب کاشانی، نبی دبیرکل حزب موتله اسلامی، عارف عضور مجمع تشخیص مصلحت، امرودی معاون شهردار تهران دیده می‌شوند.



خبر در حال تکمیل است/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *