رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

استقبال رسمی خواص از ابدان مطهر/ وقتی اقتدار و وحدت مقامات کشورمان، قلوب داغدار مردم را التیام می‌بخشد

10:29 - 11 مهر 1394
کد خبر: ۸۳۱۰۶
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان- اگرچه داغ فاجعه منا تا مدت‌ها از قلوب ملت مسلمان ایران زدوده نمی‌شود، اما آنچه تحمل این فاجعه را اندکی سهل می‌کند و زخم‌های آن را لَختی التیام می‌بخشد، مشاهده اقتدار و اجماع مقامات و مسئولان کشورمان است که بی‌شک مرهمی برای آحاد مردم و بویژه بازماندگان قربانیان مظلوم این فاجعه است.
استقبال رسمی خواص از ابدان مطهر/ وقتی اقتدار و وحدت مقامات کشورمان، قلوب داغدار مردم را التیام می‌بخشد-گروه سیاسی: فاجعه مصیبت‌بار منا که منجر به جان باختن 464 تن از هم وطنان ما در سرزمین مقدس وحی شد، اگرچه تالم بار و تاسف آور است و داغ آن تا مدت‌ها از قلوب ملت مسلمان ایران زدوده نمی‌شود، اما آنچه تحمل این فاجعه را اندکی سهل می‌کند و زخم‌های آن را لَختی التیام می‌بخشد، مشاهده اقتدار و اجماع مقامات و مسئولان کشورمان است که بی‌شک مرهمی برای آحاد مردم و بویژه بازماندگان قربانیان مظلوم این فاجعه است.

بیانات قاطع، نافذ و منطقی مقام معظم رهبری در روز چهارشنبه که به تصریح رسانه‌ها و تحلیل‌گران عرب زبان، وحشت و هراس بی‌سابقه‌ای را به جان مقامات و مسئولان تازه کار و کم تجربه سعودی انداخته و باعث شده آن‌ها اهمال و تعلل را در رسیدگی به وضعیت حجاج ایرانی جان باخته، مفقود و مجروح فاجعه منا کنار بگذارند، گوشه‌ای از همان اقتدار فوق الذکر است که همچون مرهمی، قلوب داغدار ملت ایران و خانواده‌های جان باختگان فاجعه منا را التیام می‌بخشد.

امروز نیز در مراسم استقبال مقامات و مسئولان کشوری و لشکری از ابدان مطهر این جان باختگان عزیز، اقتدار و وحدت مقامات و مسئولان ایران اسلامی تجلی عیان داشت، اقتدار و وحدتی که مقامات کشورمان به تاسی از مقام معظم رهبری، نمایان کرده‌اند تا ضمن تسکین قلوب مجروح ایرانیان، به مسئولان برخی کشورهای موذی گوشزد کنند که باید دست از خباثت و کارشکنی بردارند.

حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهور، امروز در مراسم استقبال از ابدان مطهر حجاج جان باخته فاجعه منا، طی سخنان کوتاهی اظهار کرد: زبان ما در این حادثه زبان برادری و ادب بود و در جای لازم از زبان دیپلماسی نیز استفاده شد و اگر لازم باشد جمهوری اسلامی ایران از زبان اقتدار خود نیز استفاده خواهد کرد.

رئیس جمهور ادامه داد: باید واقعیت این مسئله به طور کامل برای ما روشن شود و این کار از طریق یک کمیته حقیقت یاب رخ خواهد داد.

وی تاکید کرد: کشورهای اسلامی باید بدانند که چرا این فاجعه رخ داد و همچنین مطمئن شوند که در آینده چنین فاجعه هایی پیش نخواهد آمد.

روحانی تصریح کرد: در این آزمون بزرگ، ملت ایران با صبر، متانت، همدردی، یکپارچگی و همبستگی خود سربلند بود و مقامات جمهوری اسلامی نیز سرافراز بودند. 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *