درمان 6 هزار معتاد طی 4 سال گذشته در "افغانستان"

0:55 - 07 مهر 1394
کد خبر: ۸۱۶۰۱
خبرگزاری میزان - وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان گفت: طی 4 سال گذشته دست‌کم 6 هزار معتاد به مواد مخدر در این کشور درمان شده‌اند
درمان 6 هزار معتاد طی 4 سال گذشته در به گزارش گروه فضای مجازی ، "سلامت عظیمی" وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان در مراسم جمع‌آوری و انتقال 100 معتاد آواره به بیمارستان برای درمان اظهار داشت: در 4 سال گذشته دست‌کم 6 هزار معتاد به مواد مخدر در این کشور درمان شدند.
 
وی اعتیاد را ویروسی خطرناک دانست و گفت: از سال 1390 تا سال 1394 وزارتخانه‌های مبارزه با مواد مخدر، بهداشت و وزارت کشور 27 دوره درمان معتادان را برگزار کرده است که طی آن حدود 6 هزار معتاد درمان شدند.
 
وی تصریح کرد: در این دوره نیز 100 معتاد جمع‌آوری و برای درمان به بیمارستان‌ها منتقل می‌شوند و پس از پایان دوره درمان، آنان به دوره‌های آموزش حرفه‌ای معرفی خواهند شد.
 
وزیر مبارزه با مواد مخدر گفت: حضور معتادان در پایتخت نگران کننده است و همه مردم باید بسیج شده و علیه این پدیده شوم مبارزه کنند.
 
"ناجیه طارق" معاون وزارت بهداشت نیز در این مراسم، گفت: آزادی زودهنگام قاچاقچیان، کشت و تولید مواد مخدر پس از زندانی شدن و بازگشت به این پدیده عامل افزایش قاچاق و معتادان مواد مخدر است که بر اساس بررسی‌های انجام شده 18% زندانی‌ها قاچاقچیان مواد مخدر هستند.
 
وی افزود: سالانه 10 میلیون دلار برای درمان معتادین مواد مخدر نیاز است و دولت باید در این زمینه همکاری کند.
 
معاون وزارت بهداشت از وجود 25 درمانگاه بهداشتی در 23 ولایت خبر داد که در آن سالانه 25 هزار تخت برای معتادین اختصاص داده می‌شود.
 
وی از بخش‌های خصوصی و رسانه‌ها خواست تا برای محو و نابودی اعتیاد در کشور همکاری‌های مشترکی را با این وزارتخانه‌ها انجام دهند.
 
/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *