رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری بوشهر: وکلا نقش موثری در اتقان احکام و احقاق حق و ابطال باطل دارند

10:33 - 10 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۱۰۵۹۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان بوشهر، گفت: وکلا نقش موثری در جهت روشن شدن حقیقت و اتقان احکام و احقاق حق و ابطال باطل دارند.
- علی جمادی در مراسم اعطای احکام اعضای هیئت مدیره مرکز وکلا و کارشناسان دادگستری استان اظهار کرد: وکلا نقش موثری در جهت روشن شدن حقیقت و اتقان احکام و احقاق حق و ابطال باطل دارند.

وی ادامه داد: نظریه کارشناسی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا در بسیاری از موارد رای قاضی منتهی به نظر کارشناسی می‌شود و اینجاست که نقش پر مسئولیت کارشناس هم نمایان می‌شود.

جمادی تعامل دو سویه با استفاده از ظرفیت علمی و حقوقی وکلا اشاره کرد و افزود: با برنامه ریزی مناسب می‌توان از این ظرفیت در راستای معاضدت و مشاوره حقوقی، برنامه‌های علمی پژوهشی و آموزش حقوقی استفاده کرد.

وی اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم در مسایل حقوقی را مهم دانست و بیان کرد: استفاده از ظرفیت موجود علمی و حقوقی که هم در دادگستری و هم در کانون وکلا وجود دارد با ارایه برنامه‌های مشترک و ابزار‌های آموزشی و رسانه ایی در راستای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم گام برداریم که در این زمینه رسانه ملی صدا و سیما مهمترین نقش رسانه‌ای و تاثیر گذاری در جهت این آگاهی بخشی دارد.

جمادی در این نشست به سلامت در دستگاه قضایی اشاره داشت و تصریح کرد: سلامت قضایی و سلامت در نهاد وکالت و کارشناسی از اهمیت خاصی برخوردار است و باید سلامت در سرلوحه امور خود قرار دهندو علاوه بر آن با بالا بردن عملکرد خوب در این مجموعه موجبات افزایش اعتماد عمومی فراهم شود.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *