رییس دادگستری سیستان و بلوچستان: با اقدامات شورای اختلاف در ۴۰ پرونده قصاص سازش حاصل شد

20:58 - 02 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۹۳۸۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مراسم تحلیف جمعی از اعضای شورای حل اختلاف شهرستان زاهدان در مجتمع مرکزی توسعه حل اختلاف شهرستان زاهدان برگزار شد.

- حجت الاسلام والمسلمین علی مصطفوی نیا امروز در مراسم تحلیف اعضای شورای حل اختلاف شهرستان زاهدان اظهار کرد: نقش اعضای شورای حل اختلاف بسیار ارزشمند بوده و تلاش آن‌ها در نزد خداوند دارای ارج و قرب الهی است که خداوند به هر طریقی آن را جبران می‌کند.

وی از سازش ۴۰ فقره پرونده قصاص در سال گذشته توسط اعضای شورای حل اختلاف خبر داد و گفت: امیدواریم در سال جدید نیز رضایت در پرونده‌های مهم بیشتر از سنوات گذشته حاصل شود.

وی تصریح کرد: اعضای شورای حل اختلاف باید وقت بیشتری را برای صلح و سازش به هر پرونده بگذارند، زیرا اقدامی که این افراد انجام می‌دهند در ریشه کن شدن اختلافات بسیار تاثیرگذار است چرا که اگر پرونده در دادگاه به نتیجه برسد قطعاً کینه‌ها و لجاجت‌ها از بین نمی‌رود، اما سازشی که در شورای حل اختلاف صورت می‌گیرد می‌تواند صلح شیرین باشد چراکه تمام اختلافات پایان می‌پذیرد.

مصطفوی نیا بیان کرد: اعضای شورای حل اختلاف باید در پرونده‌های قتل ورود بیشتری داشته باشند جلسات بیشتری برگزار کنند تا از ظرفیت خوب استان در این راستا بیشتر استفاده شود.

رییس کل دادگستری استان بیان کرد: آنچه که امروز شاهد آن هستیم وضعیت مثبت استان در زمینه صلح و سازش پرونده‌های مهم است.

وی بیان کرد: اعضای شورای حل اختلاف متعهد بودند، اما امروز که سوگندمیخورند مسئولیت آن‌ها سنگین‌تر می‌شود.

رئیس دادگستری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: نمی‌توانیم جامعه‌ای داشته باشیم که اختلاف در آن نباشد، اما می‌توانیم افرادی داشته باشیم که در زمینه صلح و سازش اختلافات تاثیرگذار باشند و در واقع ابزار قانون باید برای مردم شناخته شده باشد تا به سمت جرایم خشن نرود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *