بیش از ۶۵ هزار متر مربع از اراضی ملی و دولتی در جزیره قشم رفع تصرف شد

10:58 - 30 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۸۷۹۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از رفع تصرف بیش از ۶۵ هزار مترمربع از اراضی ملی و دولتی در جزیره قشم خبر داد.
مجتبی قهرمانی از رفع تصرف بیش از ۶۵ هزار مترمربع از اراضی ملی و دولتی در جزیره قشم خبر داد و بیان کرد: ۵ قطعه از اراضی ملی و دولتی در خارج از محدوده طرح هادی روستای نقاشه و ضلع شرقی معدن سرسور جزیره قشم رفع تصرف شد که این اراضی در مجموع به مساحت ۶۵ هزار و ۹۴۹ مترمربع هستند.

وی ارزش تقریبی اراضی اعاده شده را ۲۲۱ میلیارد و ۳۷۶ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این رفع تصرف‌ها پس از طی مراحل قانونی و انجام استعلام‌های مورد نیاز از مراجع ذی‌ربط به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم و توسط یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد به مرحله اجرا درآمده است.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین آزادسازی اراضی ملی و رفع تصرف از منابع طبیعی را از جمله اولویت‌های دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: در راستای اجرای بند دوم اصل ۱۵۶ قانون اساسی و ناظر بر احیای حقوق عامه، هرگونه زیاده‌خواهی و دست‌اندازی به اراضی ملی و دولتی و عرصه‌های طبیعی، واکنش شدید دستگاه قضایی و مجازات متخلفان را به همراه خواهد داشت.
رفع تصرف بیش از ۶۵ هزار متر مربع از اراضی ملی و دولتی در جزیره قشم
وی افزود: مشارکت و هم افزایی همه دستگاه‌ها و اطلاع رسانی مردمی امکان برخورد به موقع با متصرفان غیر مجاز را فراهم می‌سازد و به همین منظور دستگاه قضایی استان هرمزگان به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی در این خصوص است.
رفع تصرف بیش از ۶۵ هزار متر مربع از اراضی ملی و دولتی در جزیره قشم


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *