بیش از ۶ هزار جلسه دادرسی الکترونیک سال گذشته در استان مرکزی برگزار شد

16:30 - 27 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۸۲۴۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت:سال گذشته ۶ هزار و ۸۵۹ جلسه دادرسی الکترونیک در استان مرکزی برگزار شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی در گفت‌وگو با میزان، از برگزاری ۶ هزار و ۸۵۹ جلسه دادرسی الکترونیک در سال گذشته دراستان مرکزی خبر داد و اظهار کرد: دادرسی الکترونیک در راستای تسریع و تسهیل در خدمت رسانی بهتر به مردم، تکریم مراجعان، رعایت حقوق شهروندی زندانیان و کاهش هزینه‌ها راه اندازی شده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تاکید کرد: در جلسات دادرسی الکترونیک، بدون نیاز به حضور زندانی در محل دادگاه و دادسرا، ارتباط مستقیم صوتی و تصویری قاضی پرونده با فرد برقرار شده و جلسات دادرسی به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در این شیوه علاوه بر کاهش بسیاری از هزینه‌های جاری، بسیاری از خطرات احتمالی نیز حذف شده و رسیدگی‌ها نیز تسریع می‌شود، گفت:دادرسی الکترونیک در راستای تسریع و تسهیل در خدمت رسانی بهتر به مردم، تکریم مراجعان، رعایت حقوق شهروندی زندانیان و کاهش هزینه‌ها راه اندازی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی از اهتمام جدی دادگستری مرکزی در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های قوه قضاییه خبر داد و افزود: استفاده از فناوری‌ها و سیستم‌های نوین در ارائه خدمات قضایی و در شرایط محدودیت‌های کرونایی گامی در هوشمند سازی خدمات است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *