نماینده مردم اسلامشهر در مجلس: بازدید‌های رئیس قوه قضاییه در راستای گره گشایی از مشکلات مردم است

15:17 - 27 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۸۱۶۲
نماینده مردم اسلامشهر گفت: رویکرد تحول خواه دستگاه قضا در راستای دغدغه‌های مردم است، اگر قوه قضاییه بتواند در مسئولیت‌های خود به نحو احسن ورود پیدا کند بسیاری از مشکلات قابل حل و فصل است و خروجی این عملکرد می‌تواند به شکلی موثر هویدا شود.
_ رئیس قوه قضاییه  در راستای  آسیب‌شناسی از روند‌ها و فرایند‌های موجود در مراکز و مراجع قضایی  روز پنجشنبه ۲۵ فروردین ماه به مدت بیش از ۴ ساعت و ۳۰ دقیقه از دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اسلامشهر بازدید و از نزدیک در جریان کم و کیف  خدمت‌رسانی قضایی به مردم و مراجعان در این واحد قضایی قرار گرفت.

مهدی شریفیان نماینده مردم اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی که در جریان این بازدید حضور داشت در گفت‌وگو با میزان درباره این بازدید گفت: با توجه به رویکرد جدید و تحولی دستگاه قضایی به طور کلی فضای تعاملی خوبی بین دولت، مجلس و قوه قضاییه ایجاد شده است که می‌تواند در پیشبرد اهداف و تسریع امور کمک رسان باشد.
 
وی ادامه داد: از سوی دیگر دستور رئیس قوه مبنی بر مجوز ورود نمایندگان به شعبات قضایی استان و شهرستان‌ها و بازدید از آنها در راستای رفع موانع و مشکلات می‌تواند موجب رسیدگی به مشکلات کارمندان قوه قضاییه و دیده شدن حجم کار آن‌ها شود و هم موجب رفع معضلات سایر حوزه‌ها شود.

نماینده مردم اسلامشهر در مورد این نوع بازدید‌ها گفت: این نوع بازدید‌های رئیس قوه قضاییه به طور کلی بسیار موثر و نتیجه بخش خواهد بود ضمن اینکه باید فضا به گونه‌ای محیا شود که در جریان بازدید از مجموعه‌های قضایی کلان، پروژه‌های استان‌ها و شهرستان‌ها  نیز دیده و به آن کمک شود.

وی اضافه کرد: ورود رئیس قوه قضاییه به برخی از این موضوعات و معضلات کلان خروجی‌های خوبی را به نفع مردم خواهد داشت. اگرچه که ورود رئیس قوه قضاییه در برخی از موضوعات و مسائلی از جمله ترک فعل مدیران در اجرای وظایف و مسئولیت‌ها  ضروری و لازم است، اما نیازمند اختصاص وقت و جلسات بیشتری در این حوزه  است.

وی در مورد اهمیت ورود دستگاه قضا به مسائل شهرستان اسلامشهر گفت: با توجه به صنعتی بودن شهرستان اسلامشهر برخی از کلان پروژه‌های داخل شهر و شهرستان‌های همجوار فقط با ورود رئیس قوه قضاییه قابل حل و فصل است، قریب به نیمی از مشکلات این شهرستان از جمله تغییر کاربری‌ها، فعالیت‌های تولیدی بدون مجوز  نیازمند ورود دستگاه قضایی است که مطمئناً وجود و حضور رئیس قوه قضاییه می‌تواند بخش اعظمی از  این  مشکلات را مرتفع کند و این بازدید ها در راستای پره گشاری از مشکلات مردم است.

نماینده مردم اسلامشهر با اشاره به تعامل هر چه بیشتر قوا، گفت: اگرچه در مجلس نیز وظیفه داریم که از لحاظ قانون گذاری کمک و زیرساخت‌ها را فراهم کنیم تا در بحث ارتکاب جرایم و بحث آسیب‌های اجتماعی  کمترین ضرر به جامعه برسد، از سوی دیگر قوه قضاییه هم می‌تواند با احصا مواردی در همین بازدید‌ها کمک‌کننده باشد تا بتوانیم در این زمینه قانونگذار خوبی باشیم و در راستای کاهش  دغدغه‌های مجامع قضایی و انتظامی کشور حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه رویکرد تحول خواه دستگاه قضا در راستای دغدغه‌های مردم است، گفت: اگر قوه قضاییه بتواند در  مسئولیت‌های خود به نحو احسن ورود پیدا کند خیلی از مشکلات قابل حل و فصل است و خروجی این عملکرد می‌تواند به شکلی موثر هویدا شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *