طرح ۳۰ شب ۳۰ سنگر آگاه سازی حقوقی و قضایی استان یزد اجرا می‌شود

11:04 - 18 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۶۶۵۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان یزد، گفت: با هدف ارتقاء دانش حقوقی آحاد جامعه، تحقق هدف پیشگیری از وقوع جرم و مردمی کردن قوه قضاییه، طرح ۳۰ شب ۳۰ سنگر آگاه سازی حقوقی و قضایی در یزد اجرا می‌شود.
- غلامعلی دهشیری، گفت: در سنوات اخیر استان یزد پیشگام و پیشرو در زمینه اجرای طرح‌های مردمی و اجتماعی در بین آحاد مردم بوده است و بار‌ها تحت عناوین مختلف، حضور مقام‌های ارشد قضایی استان در محلات مختلف شهر یزد و بعضا شهرستان‌های مختلف رقم خورده است.

وی، افزود: در اجرای سیاست‌های ابلاغی و تاکیدات رییس قوه قضاییه و تاکید بر حضور و ارتباط پر رنگ‌تر مقام‌های قضایی با مساجد و محلات، در ماه مبارک امسال طرح ۳۰ شب ۳۰ سنگر آگاه سازی حقوقی و قضایی برنامه ریزی شده و شب اول ماه مبارک رمضان در مسجد کربلا با حضور چند تن از مدیران دستگاه‌های تابعه دادگستری و قضاتی از محاکم تجدید نظر، محاکم بدوی و دادسرا شروع شده است.
 
رئیس کل دادگستری استان یزد تاکید کرد: در شب‌های آتی نیز طبق برنامه تعیین شده هر شب چند تن از مقام قضایی به همراه برخی از مدیران ارشد در جمع مردم و شهروندان در مساجد از قبل تعیین شده قرار خواهند گرفت و پاسخ گوی سوالات حقوقی و قضایی آنان خواهند بود.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت نخبگانی حقوقدانان در مساجد در جهت ارتقای سطح آگاهی حقوقی مردم، گامی موثری است که می‌تواند در افزایش نظم در روابط مردم با یکدیگر و در نتیجه، کاهش دعاوی و پرونده‌های قضایی و ایجاد بهداشت حقوقی اثر گذار باشد.

وی بسیاری از پرونده‌های مطروحه در دستگاه قضایی ناشی از فقدان آگاهی حقوقی شهروندان دانست و گفت: هر چه اطلاعات عمومی و حقوقی آحاد جامعه بالاتر برود بدون تردید در کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی اثر مستقیم خواهد داشت.

گفتنی است، در ایام ماه مبارک رمضان ۳۰ مسجد و مصلی میزبان مقام‌های قضایی جهت ارائه مشاوره حقوقی و قضایی به شهروندان هستند و شهروندان می‌توانند جهت کسب اطلاع از مکان برگزاری به سایت دادگستری کل استان یزد مراجعه کنند.

برچسب ها: یزد دانش حقوقی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *