قاسمپور: حرفی برای گفتن مقابل کره نداشتیم/ اسکوچیچ مربی بازی‌های بزرگ نیست

9:45 - 05 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۴۵۶۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت فوتبال ایران گفت: اسکوچیچ مربی بازی‌های بزرگ نیست و حتی وزن وی برای نشستن روی نیمکت تیم ایران هم کم است.

ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگو با میزان، درباره شکست تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره‌جنوبی اظهار داشت: از شانس بد چند بازیکن کلیدی خودمان را به دلیل کرونا و محرومیت در اختیار نداشتیم اما باز هم از آنجایی که بیشتر بازیکنان تیم ملی لژیونر هستند احساس می کردم نباید برای ما مشکلی ایجاد می‌شد، اما متاسفانه این اتفاق رخ داد.

وی‌ ادامه داد: به نظرم چند اشتباه فاحش در این دیدار داشتیم؛ نخست آن که سیستم مناسبی برای این دیدار اتخاذ نشده بود و دوم اینکه مشخص بود سردار آزمون به عنوان تک مهاجم نمی تواند کار خاصی در بین بازیکنان پر تعداد حریف انجام دهد.

*استفاده از بازیکنان پر پست غیرتخصصی شیرازه تیم را از هم پاشانید

قاسمپور افزود: اکثر بازیکنان هم در پست های غیرتخصصی خودشان به کار گماشته شده بودند و همین مسئله به کلی شیرازه تیم را از هم پاشانید. باخت در دیدارهای قبلی باعث شده بود تا در دقایی ابتدایی بازیکنان کره با ترس و لرز مقابل ما بازی کنند و همین امر موجب شد تا در ۵ دقیقه ابتدایی تیم ملی ۲ موقعیت خوب برای گلزنی به دست بیاورد، اما با بی دقتی از آن موقعیت ها استفاده نکردند تا بهترین فرصت را برای رسیدن به گل از دست دهیم. در هر دو نیمه توپ و میدان در اختیار کره بود و ما حرفی برای گفتن نداشتیم.

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: برای این دیدار بهتر بود اسکوچیچ از مهدی قایدی که پا به توپ و ریز نقش است در ترکیب استفاده می کرد تا با حرکات سرعتی و شوت زنی خود خط دفاع کره را آزار دهد، اما برعکس کادرفنی ترجیح داد تا با تک مهاجم مقابل کره قرار بگیرند. از سویی وقتی این صحبت‌ها را مطرح می‌کنیم دلمان به حال تیم ملی می‌سوزد تا کادرفنی بتوانند نقاط ضعف و قوت آنها را برطرف کنند و گرنه با کسی خصومت شخصی ندارم.

*وزن اسکوچیچ برای نشستن روی نیمکت ایران کم است

قاسمپور درباره عملکرد تاکتیکی اسکوچیچ در این دیدار گفت: به نظرم این بازی نشان داد اسکوچیچ مربی بازی‌های بزرگ نیست و حتی وزن وی برای نشستن روی نیمکت تیم ایران هم کوچک است زیرا تنها بازی‌های دشوار ما در این مرحله مقابل کره بود که در دیدار رفت به سختی با آنها مساوی کردیم و در این دیدار هم حرف خاصی برای گفتن نداشتیم.

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: اگر قرار بر این است برای جام‌جهانی مربی دیگری انتخاب شود باید خیلی زود این اتفاق رخ دهد و اگر هم تصمیم دارند با اسکوچیچ در جام جهانی حضور پیدا کنند باید تدارکات بهتری برای تیم ملی در نظر گرفته شود تا به شکل بهتری در آنجا حضور پیدا کنیم.

*باید این شکست را فراموش کنیم

وی درخصوص گلی که عابدزاده دریافت کرد، گفت: به هر جهت تمام بازیکنان از جمله دروازه‌بانان هم ممکن است دچار اشتباه شوند و این اتفاق هم در این دیدار برای امیر عابدزاده رخ داد ک، اما بازهم با وجود این اتفاق او چند سیو فوق العاده داشت و اگر نبود احتمال داشت با نتیجه سنگین‌تری شکست بخوریم. از نظر من عملکرد او در این بازی خوب بود.

پیشکسوت فوتبال ایران ادامه داد: اگر چند مهره کلیدی در این دیدار بودند شاید می‌توانستیم کره را ببریم یا که با آنها مساوی کنیم. در دو جناح ما کره‌ای ها بازیکنان‌مان را خیلی اذیت کردند و در این بین‌ میان هم میلاد محمدی توانایی این را نداشت تا خیلی خوب از سمت‌چپ نفوذ کند. اکنون هم باید این شکست را فراموش کنیم و مقابل لبنان بی انگیزه تلاش کنیم تا در این دیدار که حکم‌ بازی تشریفاتی را دارد آنها را قاطعانه شکست دهیم. 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *