برنامه ریزی برای ارتقا کارآیی پرواربندی در سال ۱۴۰۱ جهت تولید گوشت قرمز

2:00 - 04 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۴۰۶۸
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام زنده گفت: باید برای بخش پرواربندی کشور، که در واقع بخش تولید گوشت کشور است، برنامه «تولید گوشت» را تعریف کنیم، زیرا سرمایه و بخش فعال تولید گوشت قرمز در بخش پرواربندی است.
منصور پوریان در گفت‌وگو با میزان، در خصوص راهکاری برای بهبود وضعیت پرورش دام در سال ۱۴۰۰، گفت: باید در سال ۱۴۰۱ برای پرواربندی برنامه‌ریزی صورت بگیرد، زیرا میزان نیاز گوشت داخل کشور مشخص است.

وی افزود: میزان جمعیت دام سبک و سنگین مشخص است از طرف دیگر میزان نیاز مردم به گوشت قرمز و نیاز بازار مصرف در سال یک میلیون الی یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن است که اگر این میزان را به چهار فصل تقسیم بندی کنیم میزان تولید برای هر فصل کاملا مشخص می‌شود.

رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام زنده بیان کرد: بیشتر میزان مصرف گوشت از طریق تولید داخل تامین می‌شود و مخلوطی از گوشت گوساله و گوسفندی را در داخل کشور تولید داریم.

پوریان اظهار کرد: باید برای بخش پرواربندی کشور در واقع بخش تولید گوشت کشور است برنامه تولید گوشت را تعریف کنیم، زیرا سرمایه و بخش فعال تولید گوشت قرمز در بخش پرواربندی است.

رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام زنده عنوان کرد: پرواربند دام ضعیف و لاغر را در روستا خریداری و پروار کرده و بعد وارد بازار می‌کند، ولی اگر بار بر روی دست پروار بند بماند کیفیت دام از دست می‌رود هزینه و نگهداری نیز سخت می‌شود همچنین برنامه برای خروج دام نیز تعریف نشده است.

وی خاطرنشان کرد: دو برنامه که برای خروج دام می‌توان در نظر گرفت که خرید حمایتی توسط دولت و دیگری صادرات است که در سال ۱۴۰۰ این دو برنامه به درستی انجام نشد.
 
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *