رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس سازمان غذا و دارو: نیازی به واردات واکسن کرونا نداریم/ برای تعطیلات نوروز مشکلی در ذخایر دارویی وجود ندارد/ تهیه داروهای خاص گرفتار تحریم‌ها و برنامه ریزی‌های داخلی است

11:38 - 28 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۳۹۸۲
رئیس سازمان غذا و داروی کشور از نبود مشکل در بحث ذخایر دارویی خبر داد و گفت: برای تعطیلات پیش رو سعی بر انتقال دارو به استان‌های مسافرخیز است.
بهرام دارایی در گفت‌وگو با میزان درباره آخرین وضعیت ذخایر دارویی در کشور، گفت: بعد از افت و خیز‌هایی که طی چندماهه گذشته در بحث ارزی داشتیم، با پیگیری‌هایی که از دولت داشتیم و با تدابیر ریاست جمهور، علاوه بر مصوبه‌ای که مجلس شورای اسلامی مبنی بر تخصیص ارز برای تهیه دارو به سازمان غذا و دارو داده بود، توانستیم ارز بیشتری برای تهیه دارو دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه در پیک ششم کرونا هیچ مشکل دارویی برای بیماران سرپایی و همچنین بستری شدگان نداشتیم، گفت: نسبت به چندسال گذشته در شرایط بهتری قرار گرفتیم و امیدواریم تا در ادامه این وضعیت پایدار باشد و در سال جدید نیز به دنبال این ثبات ذخایری دارو هستیم.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه یکسری مشکلات در کشورهای مختلف پیرامون تهیه دارو‌های کمیاب و بروز بیماری‌های نوظهور مانند کووید ۱۹ وجود دارد و شایع است، تصریح کرد: همواره در تمام دنیا کمبود مقطعی دارو در تهیه دارو‌های جدید وجود دارد و بیشترین مشکل ما نیز در کشور در تهیه دارو‌های برند و دارو‌های خاصی است.

وی افزود: سعی ما بر این است تا در سال آینده به سمت و سویی پیش برویم که بتوانیم نیاز‌های بیماران را به صورت حداکثری تامین کنیم.

دارایی در پاسخ به وضعیت ذخایر واکسن در کشور، گفت: در حال حاضر بیش از ۳۰ میلیون دز واکسن در انبار‌های ما موجود است و همچنین توانایی تولید ۵۰ میلیون دز واکسن در ماه را داریم.

وی در واکنش به اینکه آیا برای تزریق احتمالی دز چهارم واکسن مشکلی وجود دارد یا خیر؟ گفت: برای تزریق دز احتمالی چهارم واکسن کرونا، اولویتبندی ما برای بیماران و افراد دارای شرایط خاص است.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه به دنبال صادرات واکسن‌های تولید داخل هستیم، اظهار کرد: به هیچ عنوان نیازی به واردات واکسن کرونای خارجی نداریم و کشور در حال حاضر از تولید واکسن کرونا و ورادات آن بی نیاز است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *