اقدامات حادثه ساز در زمان رانندگی/ توقیف خودور‌هایی که سر از شانه خاکی در می‌آورند

19:00 - 01 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۳۷۸۹
برخی از اقدامات خطرناک شایع وجود دارند که باعث بروز تصادفات رانندگی می‌شوند و در این گزارش به این موارد پرداختیم.
برخی اقدامات در زمان رانندگی توسط شهروندان انجام می‌شود و بدون اینکه افراد متوجه شود، ناخواسته باعث بروز برخی حوادث رانندگی می‌شوندT در این گزارش به برخی از حرکات رایج رانندگی و حادثه ساز می‌پردازیم.

یکی از شایع‌ترین موارد هنگام رانندگی کار با تلفن همراه است که شهروندان بدون دقت به اطراف خود از تلفن همراه استفاده می‌کنند.

این نکته که در زمان استفاده از تلفن همراه خودرو را متوقف کنند و سپس اقدام به استفاده از تلفن همراه کنند،بارها توسط پلیس به شهروندان تذکر داده شده است، اما در برخی مواقع مشاهده می‌کنیم که علت برخی تصادفات رانندگی، استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی است.

سوار کردن مسافر وسط خیابان نیز از دیگر اقدامات شایع برخی رانندگان است، افراد بدون توجه به موقعیت مکانی نگهداری خودرو در خیابان سعی دارند تا مسافر درون خودرو را پیاده یا برعکس آن‌ها را سوار کنند؛ این اقدام می‌تواند باعث بروز تصادفات حتی تصادف زنجیره‌ای و تلفات جانی و مالی بسیار زیادی در سطح شهر‌ها شود.

پرت کردن آشغال ته مانده سیگار از شیشه خودرو به خیابان نیز از اقدامات خطرناکی است که می‌تواند برای راننده خودروی عقبی حادثه ساز شود، برای عدم انجام چنین کاری شهروندان می‌توانند از کیسه آشغال برای ریختن دور ریز‌های خود در داخل خودروهایشان استفاده کنند.

یکی دیگر از اقدامات خطرناکی که توسط برخی رانندگان صورت می‌گیرد، عدم رعایت فاصله مناسب با خودروی مقابل و رانندگی نکردن بین خطوط شهری است؛ عدم توجه به این اقدامات نیز حادثه ساز است به ویژه در ایامی که جاده یا شهر بارانی یا مه آلود است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *