معاون دادستان عمومی و انقلاب یزد: حمایت از خانواده زندانیان در کاهش چرخه جرم نقش بسزایی دارد

12:51 - 25 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۳۵۷۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: حمایت دستگاه قضایی از خانواده زندانیان نیازمند، نقش بسزایی در پیشگیری از وقوع جرم و جلوگیری از استمرار چرخه جرم در جامعه دارد.
- علی محمد دشتکیان با اشاره به اینکه یکی از وظایف قانونی و مهم دستگاه قضا و سایر نهاد‌های ذی ربط پیشگیری از وقوع جرم، ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعیِ خانواده‌های زندانیان است اظهار کرد: یکی از جرایم مبتلابه جوامع انسانی را جرایم مرتبط با مواد مخدراست و قربانیان اصلی مواد مخدر، مصرف کنندگان آن هستند و خانواده‌های مصرف کنندگان نیز به نوعی گروگان مشکلات این افراد می‌شوند که باید با کمک مراکز ترک اعتیاد، در جهت کمک به این قشر آسیب پذیر حرکت کرد.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان یزد تلاش کرده است تا با شناخت دقیق آسیب‌های این حوزه با حضور انجمن حمایت از زندانیان از مشکلات این افراد بکاهد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب یزد تصریح کرد: کمک و حمایت از خانواده زندانیان بی بضاعت، می‌تواند از گسترش آسیب در میان خانواده‌های آنان بکاهد و تحقق اهداف پیشگیری از وقوع جرم را در این زمینه رقم بزند.

گفتنی است؛ دستگاه قضایی در استان یزد در آستانه سال نو با همکاری انجمن حمایت از زندانیان و همچنین تعدادی از کارکنان قضایی و اداری به صورت مستقیم و بدون واسطه، با رعایت شئونات و کرامت انسانی، بسته‌های معیشتی ارزاق عمومی و پوشاک را در اختیار خانواده‌های زندانیان بی بضاعت قرار داد.
 

برچسب ها: یزد زندانی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *