۲۰ محکوم به قصاص با تلاش مجموعه قضایی استان یزد در سال گذشته به زندگی بازگشتند

9:29 - 03 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۳۱۲۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: با تلاش و مشارکت مردم در اصلاح ذات البین و همت و تلاش مضاعف مجموعه کارکنان شورای‌های حل اختلاف و سایر مجموعه‌های قضایی استان در سال گذشته ۲۰ محکوم از قصاص رهایی یافتند.
- غلامعلی دهشیری به اینکه میزان صلح و سازش در پرونده‌های قصاص استان در سال گذشته روبه افزایش بوده افزود: با تلاش و مشارکت مردم در اصلاح ذات البین و همت و تلاش مضاعف مجموعه کارکنان شورای‌های حل اختلاف و سایر مجموعه‌های قضایی استان در سال گذشته ۲۰ محکوم از قصاص رهایی یافتند.

وی ضمن مطلوب دانستن عملکرد مجموعه قضایی استان یزد بیان کرد: با تلاش مضاعف قضات و کارکنان اداری دادگستری و همچنین با مشارکت‌های سایر نهاد‌های مربوطه و خیرین آمار صلح و سازش و رهایی از قصاص مسرت بخش است و دادگستری استان همانند سال گذشته با همتی مضاعف در خصوص نهادینه و عملی کردن فرهنگ صلح و سازش تلاش خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد به تلاش‌های مجموعه شورای حل اختلاف اشاره و خاطر نشان کرد: با همت و تلاش دادگستری استان، مجموعه شورا‌های حل اختلاف و مشارکت مردم در اصلاح ذات البین، استان یزد به رتبه خوبی در زمینه صلح و سازش در پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی رسید.

دهشیری در ادامه به اجرای سیاست‌های تحول گرایانه قوه قضاییه و تأکیدات رئیس دستگاه قضا مبنی بر کاهش هدفمند جمعیت کیفری زندان‌ها و حمایت از زندانیان اشاره کرد و افزود: در سال گذشته این هدف در دستور کار دادگستری استان قرار گرفت و به صورت مستمر پیگیری شد و در همین راستا در دوره‌های مختلف بسیاری از زندانیان با کمک خیران و استفاده از تخفیفات قانونی از زندان آزاد و به آغوش خانواده‌های خود باز گشتند.
 
وی خاطر نشان کرد: تعداد ۶۰ زندانی در سال ۱۴۰۰ با استفاده از ارفاقات قانونی آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: در راستای حمایت از زندانیان نیز ۲۴۹ نفر از زندانیان از تقلیل مجازات بهره‌مند شدند.
 

برچسب ها: یزد رهایی از قصاص

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *