به حداقل رسیدن زمان صدور مجوز با راه اندازی سامانه ملی مجوز‌ها

12:01 - 29 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۲۷۹۱
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی گفت: اگر این سامانه کاربری واقعی داشته باشد شرایط دریافت مجوز را برای کسب و‌کار‌ها تسهیل می‌کند و پروسه اداری را به حداقل می‌رساند و امضا‌های طلایی در دستگاه‌های دولتی برای همیشه از ارزش خواهند افتاد.

- احمد صادقیان در خصوص سامانه یکپارچه مجوزدهی ذیل وزارت اقتصاد به عنوان متولی بهبود محیط کسب و کار کشور بیان کرد: در حال حاضر بروکراسی و شرایط صدور مجوز برای کسب و کار بسیار سخت و دشوار است و برای صدور مجوز برای یک شغل جدید باید مدت‌ها زمان و هزینه صرف کرد که نهایتا نتیجه آن نیز مشخص نیست و این روند کار را برای صاحبان مشاغل سخت کرده و راه اندازی سامانه یکپارچه مجوزدهی واقعا برای صاحبان مشاغل است.

نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی افزود: اگر بطور واقعی این سامانه راه اندازی و دستگاه‌ها به آن متصل شوند مراحل صدور مجوز تسهیل شده و مشاغل بیشتری پا به عرصه تولید در کشور می‌گذارند. از زمان صدور مجوز کاسته و از طرفی تمرکز بر روی مشاغل بیشتر خواهد شد.

وی در ادامه افزود: امیدواریم این سامانه با راه اندازی به اهداف از پیش تعیین شده خود برسد و بتواند از بروکراسی اداری برای ایجاد مشاغل کم کند چرا که این معضل مهمی برای کسب و کار‌ها به حساب می‌آید. برای ایجاد این سامانه و اتصال دستگاه‌ها به سامانه ملی مجوز‌ها سیستم‌های ادرای ما باید متحول شود. در حال حاضر آمادگی چندانی برای هماهنگی کلیه دستگاه‌ها با یکدیگر وجود ندارد و این پروسه برای نتیجه بخش بودن زمانبر خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تصریح کرد: برای راه اندازی سامانه جامع مجوزدهی باید اراده قوی وجود داشته باشد و در نیمه راه کار رها نشود و تمام دستگاه‌ها برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید همکاری لازم را داشته باشند.

صادقیان در پایان با اشاره به از کار افتادن امضا‌های طلایی دستگاه‌ها با اجرایی شدن درگاه ملی مجوز‌ها و صدور مجوز تنها از این درگاه گفت: اگر این سامانه کاربری واقعی داشته باشد شرایط دریافت مجوز را برای کسب و‌کار‌ها تسهیل می‌کند و پروسه ادرای را به حداقل می‌رساند و با اجرایی شدن درگاه ملی مجوزها، به طور قطع امضا‌های طلایی در دستگاه‌های دولتی برای همیشه از ارزش خواهند افتاد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *